- 
			Blz. 1
		
			
			Jaarrekening 2023
		
			
	- 
			Blz. 2
		
			
			Jaarrekening 2023 stad & OCMW
		
	
 
	- 
			Blz. 3
		
			
			Beleidsevaluatie
		
			
	- 
			Blz. 4
		
			
			Handleiding beleidsportaal
		
			
	- 
			Blz. 5
		
			
			Handleiding jaarrekening 2023
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 6
		
			
			Voorwoord
		
			
	- 
			Blz. 7
		
			
			Voorwoord
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 8
		
			
			BD-01: We garanderen dienst- en hulpverlening die voldoet aan de verwachtingen van de klant
		
			
	- 
			Blz. 9
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 10
		
			
			Financiële tabel BD-01
		
	
 
	- 
			Blz. 11
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 12
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 13
		
			
			P-01.01: De stad werkt dagelijks aan een positief imago via diverse kanalen
		
			
	- 
			Blz. 14
		
			
			A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
		
	
 
	- 
			Blz. 15
		
			
			A-01.01.02 De stad focust zich op de inzet van (nieuwe) media
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 16
		
			
			P-01.02: De stad implementeert een participatieplan dat drempels voor inspraak en co-creatie verlaagt
		
			
	- 
			Blz. 17
		
			
			A-01.02.01 De stad maakt een participatieplan op voor diverse sectoren
		
	
 
	- 
			Blz. 18
		
			
			A-01.02.02 Vrijwilligerswerk wordt toegankelijk gemaakt voor alle Eeklonaars
		
	
 
	- 
			Blz. 19
		
			
			A-01.02.03 Er is een uniform beleid voor de vrijwilligers in de stadsdiensten
		
	
 
	- 
			Blz. 20
		
			
			A-01.02.04 Financiële data zijn transparant
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 21
		
			
			P-01.03: De stad werkt buurtgericht om sociale cohesie te versterken
		
			
	- 
			Blz. 22
		
			
			A-01.03.01 Stad Eeklo onderzoekt de mogelijkheden van burgerbudgetten
		
	
 
	- 
			Blz. 23
		
			
			A-01.03.02 Stad Eeklo voert het concept van buurtwerking in
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 24
		
			
			P-01.04: De stad zorgt voor veerkracht bij eigen personeel
		
			
	- 
			Blz. 25
		
			
			A-01.04.01 De stad zet in op veiligheid en versterkt de gezondheid van medewerkers op fysiek en mentaal vlak
		
	
 
	- 
			Blz. 26
		
			
			A-01.04.02 We implementeren een nieuwe feedbackcultuur
		
	
 
	- 
			Blz. 27
		
			
			A-01.04.03 Stad Eeklo zet in op het nieuwe werken: plaats- en tijdsonafhankelijk
		
	
 
	- 
			Blz. 28
		
			
			A-01.04.04 De stad zet in op sterk leiderschap in de eigen organisatie
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 29
		
			
			P-01.05: We voeren een maatschappelijk verantwoord personeelsbeleid
		
			
	- 
			Blz. 30
		
			
			A-01.05.01 We implementeren een moderner proces voor werving en selectie
		
	
 
	- 
			Blz. 31
		
			
			A-01.05.02 Stad Eeklo zet in op instroom van stagiairs en het uitwerken van een stagebeleid
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 32
		
			
			P-01.06: Stad Eeklo staat in voor de digitale maturiteit van de eigen organisatie en medewerkers
		
			
	- 
			Blz. 33
		
			
			A-01.06.01 Er wordt een GIS-beleidsplan opgemaakt
		
	
 
	- 
			Blz. 34
		
			
			A-01.06.02 De stad zet in op digitaliseren voor doeltreffende communicatie
		
	
 
	- 
			Blz. 35
		
			
			A-01.06.03 We optimaliseren de beveiliging van persoonsgegevens (cybersecurity)
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 36
		
			
			P-01.07: De stad garandeert een gezond financieel beleid
		
			
	- 
			Blz. 37
		
			
			A-01.07.01 De stad besteedt aandacht aan duurzame financiering
		
	
 
	- 
			Blz. 38
		
			
			A-01.07.02 We gaan voor een gezond financieel beleid, via blijvende interne beheersing van de middelen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 39
		
			
			P-01.08: Stad Eeklo vernieuwt het concept van zijn externe dienstverlening
		
			
	- 
			Blz. 40
		
			
			A-01.08.01 We zorgen voor een toegankelijke dienstverlening op 2 sporen: e-gov en vlotte uniforme loketten
		
	
 
	- 
			Blz. 41
		
			
			A-01.08.02 Stad Eeklo werkt een communicatieplan uit
		
	
 
	- 
			Blz. 42
		
			
			A-01.08.03 Stad Eeklo gaat voor modern informatiebeheer met gerichte doorverwijzing
		
	
 
	- 
			Blz. 43
		
			
			A-01.08.04 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze klantgerichte processen
		
	
 
	- 
			Blz. 44
		
			
			A-01.08.05 Er wordt een digitaal profiel opgesteld waaraan elke dienstverlening bij stad en OCMW moet voldoen
		
	
 
	- 
			Blz. 45
		
			
			A-01.08.06 De administratieve diensten worden herhuisvest in het stadscentrum
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 46
		
			
			P-01.09: We optimaliseren de interne samenwerking tussen diensten
		
			
	- 
			Blz. 47
		
			
			A-01.09.01 We werken een actieplan voor interne organisatie uit
		
	
 
	- 
			Blz. 48
		
			
			A-01.09.02 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze eigen ondersteunende processen
		
	
 
	- 
			Blz. 49
		
			
			A-01.09.03 We blijven investeren in organisatiebeheersing en interne controle
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 50
		
			
			P-01.10: De stad verhoogt de efficiëntie van de organisatie via samenwerking met partners en andere besturen
		
			
	- 
			Blz. 51
		
			
			A-01.10.01 We werken aan een goede verstandhouding met stakeholders in diverse domeinen
		
	
 
	- 
			Blz. 52
		
			
			A-01.10.02 Er zijn goede contacten met buurgemeenten en IGS ihkv bestaande en gewenste samenwerkingen
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 53
		
			
			BD-02: We bouwen aan een verkeersveilige stad om Eeklo meer (be)leefbaar te maken voor iedereen
		
			
	- 
			Blz. 54
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 55
		
			
			Financiële tabel BD-02
		
	
 
	- 
			Blz. 56
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 57
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 58
		
			
			P-02.01: We maken van Eeklo een fietsstad
		
			
	- 
			Blz. 59
		
			
			A-02.01.01 De stad zet prioritair in op de zwakke weggebruiker (fiets-/wandelpaden, veilige fietsoversteken...)
		
	
 
	- 
			Blz. 60
		
			
			A-02.01.03 De stad breidt de capaciteit van fietsenstallingen in het centrum uit
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 61
		
			
			P-02.02: We maken woon- en schoolbuurten veiliger
		
			
	- 
			Blz. 62
		
			
			A-02.02.01 De stad wil via infrastructurele ingrepen het doorgaand verkeer weren in wijken en woonstraten
		
	
 
	- 
			Blz. 63
		
			
			A-02.02.02 We maken een investeringsplan 'voet- en fietspaden' met accent op veilige, groene schoolomgevingen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 64
		
			
			P-02.03: Het stadscentrum wordt autoluw gemaakt
		
			
	- 
			Blz. 65
		
			
			A-02.03.01 We optimaliseren het parkeerbeleid in het stadscentrum
		
	
 
	- 
			Blz. 66
		
			
			A-02.03.02 Stad en AWV starten voorbereiding voor de Ring en passen N9 aan in functie van de Ring
		
	
 
	- 
			Blz. 67
		
			
			A-02.03.03 Stad en AWV kopen (rest-)gronden aan in functie van de realisatie van de Ring
		
	
 
	- 
			Blz. 68
		
			
			A-02.03.04 De stad onderzoekt om private open ruimte en parkeergelegenheid open te stellen voor publiek gebruik
		
	
 
	- 
			Blz. 69
		
			
			A-02.03.05 De stad bekijkt de mogelijkheid van bewonersparkeerabonnementen
		
	
 
	- 
			Blz. 70
		
			
			A-02.03.06 De rijkswachtsite in de Kaaistraat wordt een 'PARK'-ing
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 71
		
			
			P-02.04: We faciliteren de 'Modal Shift' (veranderingen in vervoerswijze)
		
			
	- 
			Blz. 72
		
			
			A-02.04.01 De mogelijkheden van deelmobiliteit worden verder uitgewerkt en gepromoot
		
	
 
	- 
			Blz. 73
		
			
			A-02.04.02 Vanuit de Vervoerregio blijven we inzetten op een voldoende ruim aanbod openbaar vervoer in Eeklo
		
	
 
	- 
			Blz. 74
		
			
			A-02.04.03 Haltes voor openbaar vervoer worden toegankelijk aangelegd
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 75
		
			
			BD-03: We zijn als duurzame klimaatstad voorbeeld in milieubescherming en anticipatie op klimaatverandering
		
			
	- 
			Blz. 76
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 77
		
			
			Financiële tabel BD-03
		
	
 
	- 
			Blz. 78
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 79
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 80
		
			
			P-03.01: De stad geeft uitvoering aan het Lokaal Energie- en Klimaatpact
		
			
	- 
			Blz. 81
		
			
			A-03.01.01 De stad maakt een groen(beheer)plan op
		
	
 
	- 
			Blz. 82
		
			
			A-03.01.02 Stad Eeklo brengt water in de stad en heeft aandacht voor hemelwateropvang
		
	
 
	- 
			Blz. 83
		
			
			A-03.01.03 De stad investeert in (aankoop voor/bebossing van) duurzame natuur-/landschapsontwikkelingsprojecten
		
	
 
	- 
			Blz. 84
		
			
			A-03.01.04 Stad Eeklo kiest voor een combinatie van comfortabele en ontharde infrastructuur
		
	
 
	- 
			Blz. 85
		
			
			A-03.01.05 De stad realiseert de omgevingswerken aan welzijnscampus De Zuidkaai
		
	
 
	- 
			Blz. 86
		
			
			A-03.01.06 De stad stimuleert de ontwikkeling van natuurlijke tuinen
		
	
 
	- 
			Blz. 87
		
			
			A-03.01.07 Het Parkplein wordt onthard en heringericht
		
	
 
	- 
			Blz. 88
		
			
			A-03.01.08 De Melkerij als ontmoetingsplek en groene verbinding in de stad
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 89
		
			
			P-03.02: Het lokaal bestuur is voorbeeld in gedrags- en mentaliteitswijziging inzake milieu-/klimaatdoelen
		
			
	- 
			Blz. 90
		
			
			A-03.02.01 De stad investeert in energiezuinig patrimonium
		
	
 
	- 
			Blz. 91
		
			
			A-03.02.02 De stad investeert in duurzame mobiliteit van het personeel
		
	
 
	- 
			Blz. 92
		
			
			A-03.02.03 De stad stimuleert bedrijven, inwoners en scholen in het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen
		
	
 
	- 
			Blz. 93
		
			
			A-03.02.04 We zetten in op circulaire aankopen waar mogelijk
		
	
 
	- 
			Blz. 94
		
			
			A-03.02.05 De stad rolt een voedselstrategie uit in co-creatie met alle partners
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 95
		
			
			P-03.03: Stad Eeklo levert grote inspanningen in het behalen van de afvaldoelstellingen
		
			
	- 
			Blz. 96
		
			
			A-03.03.01 Eeklo evolueert naar een streefcijfer van 100 kg restafval per inwoner per jaar
		
	
 
	- 
			Blz. 97
		
			
			A-03.03.02 De stad sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland
		
	
 
	- 
			Blz. 98
		
			
			A-03.03.03 De stad promoot een duurzaam evenementenbeleid voor eigen initiatieven of organisaties door derden
		
	
 
	- 
			Blz. 99
		
			
			A-03.03.04 We ijveren voor een propere stad, die aangenaam en veilig aanvoelt en kansen creëert tot ontmoeten
		
	
 
	- 
			Blz. 100
		
			
			A-03.03.05 De stad wordt in zijn zwerfvuilbeleid gecoacht door OVAM (Mooimakers)
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 101
		
			
			P-03.04: We realiseren een sociaal gedragen energietransitie naar een klimaatgezond Eeklo
		
			
	- 
			Blz. 102
		
			
			A-03.04.01 De stad maakt een warmtetransitievisie op en ondersteunt de uitrol van het warmtenet
		
	
 
	- 
			Blz. 103
		
			
			A-03.04.02 De stad blijft inzetten op projectontwikkeling inzake hernieuwbare energiebronnen
		
	
 
	- 
			Blz. 104
		
			
			A-03.04.03 De stad maakt dat elke inwoner participant wordt in duurzame energie en er direct voordeel uit haalt
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 105
		
			
			BD-04: We bouwen aan een stad waar iedereen zich veilig voelt
		
			
	- 
			Blz. 106
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 107
		
			
			Financiële tabel BD-04
		
	
 
	- 
			Blz. 108
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 109
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 110
		
			
			P-04.01: Stad Eeklo zet (samen met partners) in op diverse aspecten van veiligheid: preventie en handhaving
		
			
	- 
			Blz. 111
		
			
			A-04.01.01 Er is jaarlijks een noodplanoefening op het grondgebied van de politiezone Meetjesland centrum
		
	
 
	- 
			Blz. 112
		
			
			A-04.01.02 De stad onderschrijft de doelstellingen van de politiezone in het Zonaal Veiligheidsplan
		
	
 
	- 
			Blz. 113
		
			
			A-04.01.03 Eeklo heeft slimme camera's op strategische plaatsen
		
	
 
	- 
			Blz. 114
		
			
			A-04.01.04 Stad Eeklo maakt een huisnummerreglement op
		
	
 
	- 
			Blz. 115
		
			
			A-04.01.05 We breiden de functie van gemeenschapswacht uit ten dienste van de bevolking
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 116
		
			
			P-04.02: Brandpreventie- en bestrijding zorgen voor een grotere veiligheid in de stad
		
			
	- 
			Blz. 117
		
			
			A-04.02.01 De stad onderschrijft de doelstellingen van de hulpverleningszone in het beleidsplan
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 118
		
			
			P-04.03: Eeklo evolueert naar een gezonde leefomgeving
		
			
	- 
			Blz. 119
		
			
			A-04.03.01 De stad denkt na over gezonde publieke zones (rook-, alcohol- en drugsvrij)
		
	
 
	- 
			Blz. 120
		
			
			A-04.03.02 Eeklo voert een herstelplan uit om met en na corona de stad nieuw leven in te blazen (noodfonds)
		
	
 
	- 
			Blz. 121
		
			
			A-04.03.03 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven federale overheid
		
	
 
	- 
			Blz. 122
		
			
			A-04.03.04 Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven Vlaamse overheid
		
	
 
	- 
			Blz. 123
		
			
			A-04.03.05 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit conform Vlaamse subsidie voor kwetsbare groepen
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 124
		
			
			BD-05: We versterken ons economisch en toeristisch netwerk om onze troeven inzake ondernemen, werken en beleven verder te ontwikkelen
		
			
	- 
			Blz. 125
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 126
		
			
			Financiële tabel BD-05
		
	
 
	- 
			Blz. 127
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 128
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 129
		
			
			P-05.01: De stad voert vernieuwend en proactief beleid om de lokale economie te versterken en jobs te creëren
		
			
	- 
			Blz. 130
		
			
			A-05.01.01 Stad Eeklo faciliteert initiatieven voor betere aansluiting van onderwijs en arbeidsmarkt
		
	
 
	- 
			Blz. 131
		
			
			A-05.01.02 We versterken de samenwerkingsmogelijkheden inzake werkgelegenheid met VDAB, Welzijnsband …
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 132
		
			
			P-05.02: We trekken nieuwe ondernemers aan
		
			
	- 
			Blz. 133
		
			
			A-05.02.01 De stad stimuleert nieuwe handelszaken in het kernwinkelgebied en startende ondernemers in Eeklo
		
	
 
	- 
			Blz. 134
		
			
			A-05.02.02 We gebruiken een popupreglement en een doorstartpremie om nieuwe ondernemers te motiveren
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 135
		
			
			P-05.03: Eeklo ontwikkelt geplande bedrijventerreinen tot vernieuwende sites ivm economie, ecologie, energie
		
			
	- 
			Blz. 136
		
			
			A-05.03.01 Het nieuw aan te leggen bedrijventerrein Balgerhoeke is duurzaam en energieneutraal (energiehub)
		
	
 
	- 
			Blz. 137
		
			
			A-05.03.02 Samenwerkingsverbanden tussen bedrijven worden gecoördineerd:deelmobiliteit, groenonderhoud, energie
		
	
 
	- 
			Blz. 138
		
			
			A-05.03.03 De uitgebreide industrieterreinen op basis van RUP Broeken en Nieuwendorpe worden ingevuld
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 139
		
			
			P-05.04: We zetten Eeklo op de toeristische kaart
		
			
	- 
			Blz. 140
		
			
			A-05.04.01 Eeklo profileert zich als uitvalsbasis voor het Meetjesland, met eigen troeven
		
	
 
	- 
			Blz. 141
		
			
			A-05.04.02 De potentie van samenwerking tussen toerisme en lokale economie/horeca wordt onderzocht
		
	
 
	- 
			Blz. 142
		
			
			A-05.04.03 We faciliteren het ontstaan van nieuwe verblijfsmogelijkheden in de stad
		
	
 
	- 
			Blz. 143
		
			
			A-05.04.04 We geven de verzusteringsgedachte een nieuwe impuls
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 144
		
			
			P-05.05: De stad versterkt de diversiteit / onderscheidend vermogen in de handelskern
		
			
	- 
			Blz. 145
		
			
			A-05.05.01 We zetten lokaal winkelen in de kijker
		
	
 
	- 
			Blz. 146
		
			
			A-05.05.02 We versterken onze aanpak van de leegstand bij handelspanden
		
	
 
	- 
			Blz. 147
		
			
			A-05.05.03 Stad Eeklo beloont duurzame renovatie van handelspanden
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 148
		
			
			BD-06: We investeren in ons ruimtelijk netwerk om onze leefomgeving aantrekkelijk te maken
		
			
	- 
			Blz. 149
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 150
		
			
			Financiële tabel BD-06
		
	
 
	- 
			Blz. 151
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 152
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 153
		
			
			P-06.01: Stad Eeklo neemt een voorbeeldrol op in (eigen) stadsontwikkelingsprojecten en stedelijk patrimonium
		
			
	- 
			Blz. 154
		
			
			A-06.01.01 De Hartwijk groeit uit tot een duurzame voorbeeldwijk
		
	
 
	- 
			Blz. 155
		
			
			A-06.01.02 Eeklo richt de Leopoldlaan opnieuw in
		
	
 
	- 
			Blz. 156
		
			
			A-06.01.03 BPA 't kaaiken (en Kaaistraat) wordt uitgevoerd
		
	
 
	- 
			Blz. 157
		
			
			A-06.01.04 De stad speelt in op planningsopportuniteiten en mogelijkheid tot stedelijke ontwikkeling
		
	
 
	- 
			Blz. 158
		
			
			A-06.01.05 We realiseren een parkbegraafplaats en ontmoetingsplek als onderdeel van de westelijke groenas
		
	
 
	- 
			Blz. 159
		
			
			A-06.01.06 De derde fase van de omgevingswerken in wijk Galgenakker wordt uitgevoerd
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 160
		
			
			P-06.02: Eeklo zet in op kernversterking
		
			
	- 
			Blz. 161
		
			
			A-06.02.01 De stad heeft een stadsvernieuwingsbudget voor oa strategische aankopen, opwaarderen straten/pleinen
		
	
 
	- 
			Blz. 162
		
			
			A-06.02.02 Eeklo verhoogt beeldkwaliteit en duurzaamheid bouwprojecten via nieuwe stedenbouwkundige verordening
		
	
 
	- 
			Blz. 163
		
			
			A-06.02.03 De zone Markt-Zuid wordt ontwikkeld in een publiek-private mix
		
	
 
	- 
			Blz. 164
		
			
			A-06.02.04 De Markt wordt omgevormd tot een autovrije ontmoetingsplaats
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 165
		
			
			P-06.03: De stad ijvert voor een kwaliteitsvol woningbestand
		
			
	- 
			Blz. 166
		
			
			A-06.03.01 De stad pakt huisjesmelkerij, leegstand en krotverhuur aan via ondersteuning, handhaving & belasting
		
	
 
	- 
			Blz. 167
		
			
			A-06.03.02 Stedelijke premies worden geactualiseerd en ingezet op buurten/wijken en levenslang wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 168
		
			
			A-06.03.03 De stad sluit een convenant af met Woonwijzer Meetjesland/Veneco
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 169
		
			
			BD-07: Door het inzetten van kwaliteitsvolle vrijetijdsvoorzieningen en creaties versterken we de identiteit van Eeklo
		
			
	- 
			Blz. 170
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 171
		
			
			Financiële tabel BD-07
		
	
 
	- 
			Blz. 172
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 173
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 174
		
			
			P-07.01: We gaan respectvol om met (on)roerend erfgoed
		
			
	- 
			Blz. 175
		
			
			A-07.01.01 Eeklo renoveert het stadhuis op de Markt
		
	
 
	- 
			Blz. 176
		
			
			A-07.01.02 De stad werkt een lokaal en regionaal tentoonstellingsbeleid uit i.s.m. Comeet
		
	
 
	- 
			Blz. 177
		
			
			A-07.01.03 De stad werkt i.s.m. andere gemeenten een toekomstvisie uit voor het archief en erfgoed
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 178
		
			
			P-07.02: De ABC-site is het fysieke en inhoudelijke knooppunt van cultuur en kunstbeleving in het Meetjesland
		
			
	- 
			Blz. 179
		
			
			A-07.02.01 De stad investeert in de verbouwing van CC De Herbakker
		
	
 
	- 
			Blz. 180
		
			
			A-07.02.02 De ABC-site is een participatieve kunst- en cultuurhub met podium voor lokale (amateur)kunsten
		
	
 
	- 
			Blz. 181
		
			
			A-07.02.03 De dienst cultuur zet in op bovenlokaal cultuurbeleid en verruimt de samenwerking in stad en regio
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 182
		
			
			P-07.03: De sportsites worden als 'themahub' verder uitgebouwd
		
			
	- 
			Blz. 183
		
			
			A-07.03.01 De uitgebouwde sportpromotie zorgt er voor dat elke Eeklonaar in beweging is
		
	
 
	- 
			Blz. 184
		
			
			A-07.03.02 De stad bouwt het Sportpark verder uit
		
	
 
	- 
			Blz. 185
		
			
			A-07.03.03 Het sportstadion aan de Zandvleuge wordt geoptimaliseerd tot een toegankelijke sportsite
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 186
		
			
			P-07.04: Cultuur breekt op een innoverende wijze uit het normale werkingspatroon
		
			
	- 
			Blz. 187
		
			
			A-07.04.01 Bib en CC zetten in op fygitale realiteit en worden experimenteerruimtes voor digitale projecten
		
	
 
	- 
			Blz. 188
		
			
			A-07.04.02 De bib ontwikkelt zich als derde plek voor de burger
		
	
 
	- 
			Blz. 189
		
			
			A-07.04.03 Het cultuurcentrum is een bruishuis en verstevigt zijn profiel en merk t.v.v. de stad en regio
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 190
		
			
			P-07.05: De jeugd krijgt kansen om zichzelf te zijn en te experimenteren
		
			
	- 
			Blz. 191
		
			
			A-07.05.01 De stad helpt ruimte creëren voor jongeren om te experimenteren en ondersteunt hun evenementen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 192
		
			
			P-07.06: Stad Eeklo investeert in een bespeelbare stad die kadert in een uitgewerkte speelvisie
		
			
	- 
			Blz. 193
		
			
			A-07.06.01 De stad investeert in de verdere ontwikkeling van het speelweefsel
		
	
 
	- 
			Blz. 194
		
			
			A-07.06.02 De stad verhoogt de speelbaarheid van formele buitenspeelruimtes
		
	
 
	- 
			Blz. 195
		
			
			A-07.06.03 De stad optimaliseert gedecentraliseerde sport-, speel- en buurtterreinen tot gezonde speelplekken
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 196
		
			
			P-07.07: We zetten Eeklo in de kijker door (eigen) evenementen en markten
		
			
	- 
			Blz. 197
		
			
			A-07.07.01 We bouwen een beleid uit rond evenementen(regie)
		
	
 
	- 
			Blz. 198
		
			
			A-07.07.02 De Eeklose markten zijn trekpleisters voor inwoners en bezoekers
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 199
		
			
			P-07.08: Verschillende vrijetijdsactoren werken samen aan een aantrekkelijk aanbod voor alle leeftijden
		
			
	- 
			Blz. 200
		
			
			A-07.08.01 De kleuteropvang binnen de BKO ontvangt een kwaliteitslabel en wordt door Vlaanderen gefinancierd
		
	
 
	- 
			Blz. 201
		
			
			A-07.08.02 Stad regisseert organisatie/samenwerking ivm geïntegreerd aanbod buitenschoolse opvang/activiteiten
		
	
 
	- 
			Blz. 202
		
			
			A-07.08.03 De Blokhuttensite wordt multifunctioneel met prioriteit voor speelplein en bestaande verenigingen
		
	
 
	- 
			Blz. 203
		
			
			A-07.08.04 De UiTPAS is de toegangskaart voor een betere vrijetijdsbeleving
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 204
		
			
			BD-08: We zetten kwaliteitsvolle voorzieningen inzake onderwijs in om alle talenten te ontwikkelen in een open samenleving
		
			
	- 
			Blz. 205
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 206
		
			
			Financiële tabel BD-08
		
	
 
	- 
			Blz. 207
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 208
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 209
		
			
			P-08.01: De stad wil voor alle inwoners gelijkwaardige toegang tot onderwijs via flankerend onderwijsbeleid
		
			
	- 
			Blz. 210
		
			
			A-08.01.01 We bevorderen de slaagkansen van leerlingen uit het lager onderwijs
		
	
 
	- 
			Blz. 211
		
			
			A-08.01.02 De stad ondersteunt een integraal spijbelbeleid
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 212
		
			
			P-08.02: De stad heeft binnen leren en onderwijs aandacht voor specifieke doelgroepen
		
			
	- 
			Blz. 213
		
			
			A-08.02.01 De stad begeleidt de trajecten 'ondersteuning alternerend leren'
		
	
 
	- 
			Blz. 214
		
			
			A-08.02.02 We zetten intergemeentelijk in op e-inclusie van diverse doelgroepen (Allemaal Digitaal)
		
	
 
	- 
			Blz. 215
		
			
			A-08.02.03 We zetten gemeentelijk in op e-inclusie via Eeklo spreekt digitaal en Allemaal digitaal
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 216
		
			
			P-08.03: Eeklo versterkt haar imago als scholenstad
		
			
	- 
			Blz. 217
		
			
			A-08.03.01 De stad renoveert de Kunstacademie
		
	
 
	- 
			Blz. 218
		
			
			A-08.03.02 De stad stimuleert onderwijsnetoverschrijdende projecten en initiatieven
		
	
 
	- 
			Blz. 219
		
			
			A-08.03.03 Stad Eeklo heeft aandacht voor concept 'brede school'
		
	
 
	- 
			Blz. 220
		
			
			A-08.03.04 De stad zet in op een duidelijke communicatie rond het schoolaanbod
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 221
		
			
			P-08.04: De Kunstacademie werkt actief samen met andere sectoren (lokale economie, cultuur, doelgroepenbeleid,…)
		
			
	- 
			Blz. 222
		
			
			A-08.04.01 De KA! werkt samen met de cultuurpartners op de ABC-site
		
	
 
	- 
			Blz. 223
		
			
			A-08.04.02 Vanuit de KA! zijn er samenwerkingen voor specifieke / nieuwe doelgroepen
		
	
 
	- 
			Blz. 224
		
			
			A-08.04.03 De KA! voorziet een specifiek aanbod naar de scholen in de stad
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 225
		
			
			BD 09: We zetten onze kwaliteitsvolle gezondheids- en sociale voorzieningen in om alle kansen te geven aan de inwoners
		
			
	- 
			Blz. 226
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 227
		
			
			Financiële tabel BD-09
		
	
 
	- 
			Blz. 228
		
			
			SDG
		
	
 
	- 
			Blz. 229
		
			
			Actieplannen
		
			
	- 
			Blz. 230
		
			
			P-09.01: Het 8b-principe van toegankelijkheid geldt voor het vrijetijdsaanbod van stad en verenigingen
		
			
	- 
			Blz. 231
		
			
			A-09.01.01 We verzekeren diversiteit in vrije tijd via toeleiden van alle inwoners naar het reguliere aanbod
		
	
 
	- 
			Blz. 232
		
			
			A-09.01.02 Stad Eeklo verzekert voor inwoners gelijkwaardige toegang tot vrije tijd via UiTPAS met kansentarief
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 233
		
			
			P-09.02: Stad Eeklo streeft voor al haar inwoners gelijkwaardige toegang na tot (geestelijke) gezondheidszorg
		
			
	- 
			Blz. 234
		
			
			A-09.02.01 We zorgen vanuit een regisseursrol voor aanpak van mogelijke toegangsdrempels tot gezondheidszorg
		
	
 
	- 
			Blz. 235
		
			
			A-09.02.02 Eeklo maakt preventieve gezondheidszorg beter/toegankelijker met aandacht voor mensen in kansarmoede
		
	
 
	- 
			Blz. 236
		
			
			A-09.02.03 Eeklo is een warme stad en zet in op mentale veerkracht voor alle inwoners
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 237
		
			
			P-09.03: We stimuleren zorgzame buurten met bijzondere aandacht voor de meest kwetsbare inwoners
		
			
	- 
			Blz. 238
		
			
			A-09.03.01 Noden en aanbod van professionele hulp en informele zorg worden in buurtanalyses in kaart gebracht
		
	
 
	- 
			Blz. 239
		
			
			A-09.03.02 We zetten in op ontwikkelen en creëren van zorgzame buurten
		
	
 
	- 
			Blz. 240
		
			
			A-09.03.03 Zonneheem doet inspanningen om toegankelijkheid te verzekeren en om alle Eeklonaars te bereiken
		
	
 
	- 
			Blz. 241
		
			
			A-09.03.04 We leidden mensen toe naar diverse vormen van thuiszorg, met aandacht voor thuiswonende senioren
		
	
 
	- 
			Blz. 242
		
			
			A-09.03.05 We dragen zorg voor mensen die in een sociaal isolement (dreigen) terecht (te) komen
		
	
 
	- 
			Blz. 243
		
			
			A-09.03.06 De stad waardeert en ondersteunt mantelzorgers
		
	
 
	- 
			Blz. 244
		
			
			A-09.03.07 De stad zet actief in op netwerking voor jongeren in verschillende buurten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 245
		
			
			P-09.04: We zetten in op bestrijding van allerlei vormen van kansarmoede bij kinderen/jongeren/gezinnen
		
			
	- 
			Blz. 246
		
			
			A-09.04.01 Stad Eeklo werkt een gezinsarmoedebestrijdingsplan uit
		
	
 
	- 
			Blz. 247
		
			
			A-09.04.02 We bereiken aanstaande en jonge ouders en realiseren hun sociale rechten
		
	
 
	- 
			Blz. 248
		
			
			A-09.04.03 Stad Eeklo investeert in brugfiguren in het onderwijs
		
	
 
	- 
			Blz. 249
		
			
			A-09.04.04 We bieden begeleiding en ondersteuning op vlak van welzijn en werk aan kwetsbare jongeren via LINK
		
	
 
	- 
			Blz. 250
		
			
			A-09.04.05 (Project)subsidies bieden (experimenteer)ruimte aan organisaties die sociale grondrechten realiseren
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 251
		
			
			P-09.05: We voeren een actief diversiteitsbeleid ivm verschillen in afkomst, seksuele geaardheid, handicap
		
			
	- 
			Blz. 252
		
			
			A-09.05.01 De stad stimuleert haar inwoners tot een open en positieve houding t.o.v. diversiteit
		
	
 
	- 
			Blz. 253
		
			
			A-09.05.02 Stad Eeklo maakt werk van taal als insluitingsmechanisme bij kinderen en jongeren
		
	
 
	- 
			Blz. 254
		
			
			A-09.05.03 De stad voert een antidiscriminatiebeleid dat doorwerkt in facetten als wonen, werken en vrije tijd
		
	
 
	- 
			Blz. 255
		
			
			A-09.05.04 De stad regisseert de 4de pijler van het inburgeringstraject: participatie en sociale netwerking
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 256
		
			
			P-09.06: Eeklo vergroot de toegankelijkheid van (betaald) werk voor kwetsbare personen via trajecten op maat
		
			
	- 
			Blz. 257
		
			
			A-09.06.01 De stad zorgt voor sociale activering voor personen die niet op de arbeidsmarkt terecht kunnen
		
	
 
	- 
			Blz. 258
		
			
			A-09.06.02 De stad biedt, samen met partners, maatwerk aan kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt
		
	
 
	- 
			Blz. 259
		
			
			A-09.06.03 Het OCMW sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland ikv sociale activering
		
	
 
	- 
			Blz. 260
		
			
			A-09.06.04 Partners in jeugd/hulpverlening/arbeid gaan via veilige ruimte met jongeren op pad vanuit DE PLEK
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 261
		
			
			P-09.07: We werken aan toegankelijke soc. hulp/dienst/zorgverlening met oog voor onderbescherming/outreaching
		
			
	- 
			Blz. 262
		
			
			A-09.07.01 Op basis van buurtanalyses zetten we nabije, outreachende zorg- en dienstverleningsinitiatieven op
		
	
 
	- 
			Blz. 263
		
			
			A-09.07.02 Voor de realisatie van samenwerkingsverband GBO werken we met partners; Welzijnsband is trekker
		
	
 
	- 
			Blz. 264
		
			
			A-09.07.03 Stad en OCMW sluiten een convenant af met Wijkcentrum De Kring
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 265
		
			
			P-09.08: Eeklo is actor in het verhogen van de toegankelijkheid/betaalbaarheid van kwalitatieve woningen voor elke inwoner
		
			
	- 
			Blz. 266
		
			
			A-09.08.01 De stad zorgt voor een (beter) woningaanbod voor kwetsbare inwoners, waaronder dak- en thuislozen
		
	
 
	- 
			Blz. 267
		
			
			A-09.08.02 Het Sociaal Huis staat in voor woonbegeleiding van bewoners noodwoningen en voor energiebegeleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 268
		
			
			A-09.08.03 We staan in voor de opvang van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 269
		
			
			P-09.09: Plan Samenleven
		
			
	- 
			Blz. 270
		
			
			A-09.09.01 We ontwikkelen een lokaal actieplan voor de aanpak van polarisatie en rollen dit uit
		
	
 
	- 
			Blz. 271
		
			
			A-09.09.02 Volwassen anderstaligen nemen deel aan een oefenkans
		
	
 
	- 
			Blz. 272
		
			
			A-09.09.03 We brengen kwetsbare jongeren in contact met sport
		
	
 
	- 
			Blz. 273
		
			
			A-09.09.04 Brugfiguren maken de brug tussen kwetsbare gezinnen en onderwijs
		
	
 
	- 
			Blz. 274
		
			
			A-09.09.05 Ontwikkelen van een lokaal actieplan voor toegankelijkheid van publieke gebouwen en de uitrol ervan
		
	
 
	- 
			Blz. 275
		
			
			A-09.09.06 We begeleiden gezinnen om de sociale mix in scholen te bevorderen
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 276
		
			
			Financiële nota's
		
			
	- 
			Blz. 277
		
			
			Doelstellingenrekening (J1)
		
			
	- 
			Blz. 278
		
			
			Schema J1: Doelstellingenrekening
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 279
		
			
			Staat van het financieel evenwicht (J2)
		
			
	- 
			Blz. 280
		
			
			Schema J2: Staat van het financieel evenwicht
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 281
		
			
			Realisaties van de kredieten (J3)
		
			
	- 
			Blz. 282
		
			
			Schema J3: overzicht van de kredieten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 283
		
			
			De balans per 31 december (J4)
		
			
	- 
			Blz. 284
		
			
			Schema J4: de balans
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 285
		
			
			De staat van opbrengsten en kosten per 31 december (J5)
		
			
	- 
			Blz. 286
		
			
			Schema J5: de staat van opbrengsten en kosten
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 287
		
			
			Toelichting
		
			
	- 
			Blz. 288
		
			
			Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard (T1)
		
			
	- 
			Blz. 289
		
			
			Schema T1: Ontvangsten en uitgave naar functionele aard
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 290
		
			
			Ontvangsten en uitgaven naar economische aard (T2)
		
			
	- 
			Blz. 291
		
			
			Schema T2: ontvangsten en uitgaven naar economische aard
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 292
		
			
			Investeringsprojecten (T3)
		
			
	- 
			Blz. 293
		
			
			Schema T3: Investeringsprojecten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 294
		
			
			Evolutie van de financiële schulden (T4)
		
			
	- 
			Blz. 295
		
			
			Schema T4: evolutie van de financiële schulden
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 296
		
			
			Toelichting bij de balans (T5)
		
			
	- 
			Blz. 297
		
			
			Schema T5: toelichting bij de balans
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 298
		
			
			Verklaring materiële verschillen tussen het meerjarenplan en de jaarrekening
		
			
	- 
			Blz. 299
		
			
			Verklaring materiële verschillen tussen het meerjarenplan en de jaarrekening
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 300
		
			
			Overzicht niet-aangewende kredieten overgedragen naar het volgende boekjaar
		
			
	- 
			Blz. 301
		
			
			Overzicht van niet-aangewende kredieten overgedragen naar het volgende boekjaar
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 302
		
			
			Rechten en plichten die zijn opgenomen in de balans (klasse 0)
		
			
	- 
			Blz. 303
		
			
			Klasse 0
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 304
		
			
			Documentatie
		
			
	- 
			Blz. 305
		
			
			Overzicht beleidsdomeinen en beleidsvelden
		
			
	- 
			Blz. 306
		
			
			Overzicht van de beleidsvelden per beleidsdomein
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 307
		
			
			Overzicht werkings- en investeringssubsidies per beleidsveld
		
			
	- 
			Blz. 308
		
			
			Overzicht investeringssubsidies in vergelijking met de voorziene uitgave uit het MJP
		
	
 
	- 
			Blz. 309
		
			
			Overzicht werkingssubsidies in vergelijking met de voorziene uitgave uit het MJP
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 310
		
			
			Overzicht opbrengsten per belasting/retributie
		
			
	- 
			Blz. 311
		
			
			Overzicht van de opbrengsten per belasting in vergelijking met de voorziene ontvangst uit het MJP
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 312
		
			
			Overzicht van de deelnemingen
		
			
	- 
			Blz. 313
		
			
			Overzicht deelnemingen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 314
		
			
			Waarderingsregels
		
			
	- 
			Blz. 315
		
			
			Waarderingsregels
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 316
		
			
			Overzicht personeelsinzet
		
			
	- 
			Blz. 317
		
			
			Overzicht personeelsinzet
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 318
		
			
			Financiële risico's
		
			
	- 
			Blz. 319
		
			
			Financiële risico's
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 320
		
			
			Extra cijfers
		
			
	- 
			Blz. 321
		
			
			Kerncijfers jaarrekening 2023
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
		
			
			Acties
		
	
 
	- 
		
			
			Zoeken
		
	
 
	- 
		
			
			Publicatie bijlagen
		
	
 
	- 
		
			
			Contact
		
	
 
	- 
		
			
			PrivacyStatement
		
	
 
	- 
		
			
			Sitemap