-
Blz. 1
Jaarrekening 2023
-
Blz. 2
Jaarrekening 2023 stad & OCMW
-
Blz. 3
Beleidsevaluatie
-
Blz. 4
Handleiding beleidsportaal
-
Blz. 5
Handleiding jaarrekening 2023
-
Blz. 6
Voorwoord
-
Blz. 7
Voorwoord
-
Blz. 8
BD-01: We garanderen dienst- en hulpverlening die voldoet aan de verwachtingen van de klant
-
Blz. 9
Omschrijving
-
Blz. 10
Financiële tabel BD-01
-
Blz. 11
SDG
-
Blz. 12
Actieplannen
-
Blz. 13
P-01.01: De stad werkt dagelijks aan een positief imago via diverse kanalen
-
Blz. 14
A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
-
Blz. 15
A-01.01.02 De stad focust zich op de inzet van (nieuwe) media
-
Blz. 16
P-01.02: De stad implementeert een participatieplan dat drempels voor inspraak en co-creatie verlaagt
-
Blz. 17
A-01.02.01 De stad maakt een participatieplan op voor diverse sectoren
-
Blz. 18
A-01.02.02 Vrijwilligerswerk wordt toegankelijk gemaakt voor alle Eeklonaars
-
Blz. 19
A-01.02.03 Er is een uniform beleid voor de vrijwilligers in de stadsdiensten
-
Blz. 20
A-01.02.04 Financiële data zijn transparant
-
Blz. 21
P-01.03: De stad werkt buurtgericht om sociale cohesie te versterken
-
Blz. 22
A-01.03.01 Stad Eeklo onderzoekt de mogelijkheden van burgerbudgetten
-
Blz. 23
A-01.03.02 Stad Eeklo voert het concept van buurtwerking in
-
Blz. 24
P-01.04: De stad zorgt voor veerkracht bij eigen personeel
-
Blz. 25
A-01.04.01 De stad zet in op veiligheid en versterkt de gezondheid van medewerkers op fysiek en mentaal vlak
-
Blz. 26
A-01.04.02 We implementeren een nieuwe feedbackcultuur
-
Blz. 27
A-01.04.03 Stad Eeklo zet in op het nieuwe werken: plaats- en tijdsonafhankelijk
-
Blz. 28
A-01.04.04 De stad zet in op sterk leiderschap in de eigen organisatie
-
Blz. 29
P-01.05: We voeren een maatschappelijk verantwoord personeelsbeleid
-
Blz. 30
A-01.05.01 We implementeren een moderner proces voor werving en selectie
-
Blz. 31
A-01.05.02 Stad Eeklo zet in op instroom van stagiairs en het uitwerken van een stagebeleid
-
Blz. 32
P-01.06: Stad Eeklo staat in voor de digitale maturiteit van de eigen organisatie en medewerkers
-
Blz. 33
A-01.06.01 Er wordt een GIS-beleidsplan opgemaakt
-
Blz. 34
A-01.06.02 De stad zet in op digitaliseren voor doeltreffende communicatie
-
Blz. 35
A-01.06.03 We optimaliseren de beveiliging van persoonsgegevens (cybersecurity)
-
Blz. 36
P-01.07: De stad garandeert een gezond financieel beleid
-
Blz. 37
A-01.07.01 De stad besteedt aandacht aan duurzame financiering
-
Blz. 38
A-01.07.02 We gaan voor een gezond financieel beleid, via blijvende interne beheersing van de middelen
-
Blz. 39
P-01.08: Stad Eeklo vernieuwt het concept van zijn externe dienstverlening
-
Blz. 40
A-01.08.01 We zorgen voor een toegankelijke dienstverlening op 2 sporen: e-gov en vlotte uniforme loketten
-
Blz. 41
A-01.08.02 Stad Eeklo werkt een communicatieplan uit
-
Blz. 42
A-01.08.03 Stad Eeklo gaat voor modern informatiebeheer met gerichte doorverwijzing
-
Blz. 43
A-01.08.04 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze klantgerichte processen
-
Blz. 44
A-01.08.05 Er wordt een digitaal profiel opgesteld waaraan elke dienstverlening bij stad en OCMW moet voldoen
-
Blz. 45
A-01.08.06 De administratieve diensten worden herhuisvest in het stadscentrum
-
Blz. 46
P-01.09: We optimaliseren de interne samenwerking tussen diensten
-
Blz. 47
A-01.09.01 We werken een actieplan voor interne organisatie uit
-
Blz. 48
A-01.09.02 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze eigen ondersteunende processen
-
Blz. 49
A-01.09.03 We blijven investeren in organisatiebeheersing en interne controle
-
Blz. 50
P-01.10: De stad verhoogt de efficiëntie van de organisatie via samenwerking met partners en andere besturen
-
Blz. 51
A-01.10.01 We werken aan een goede verstandhouding met stakeholders in diverse domeinen
-
Blz. 52
A-01.10.02 Er zijn goede contacten met buurgemeenten en IGS ihkv bestaande en gewenste samenwerkingen
-
Blz. 53
BD-02: We bouwen aan een verkeersveilige stad om Eeklo meer (be)leefbaar te maken voor iedereen
-
Blz. 54
Omschrijving
-
Blz. 55
Financiële tabel BD-02
-
Blz. 56
SDG
-
Blz. 57
Actieplannen
-
Blz. 58
P-02.01: We maken van Eeklo een fietsstad
-
Blz. 59
A-02.01.01 De stad zet prioritair in op de zwakke weggebruiker (fiets-/wandelpaden, veilige fietsoversteken...)
-
Blz. 60
A-02.01.03 De stad breidt de capaciteit van fietsenstallingen in het centrum uit
-
Blz. 61
P-02.02: We maken woon- en schoolbuurten veiliger
-
Blz. 62
A-02.02.01 De stad wil via infrastructurele ingrepen het doorgaand verkeer weren in wijken en woonstraten
-
Blz. 63
A-02.02.02 We maken een investeringsplan 'voet- en fietspaden' met accent op veilige, groene schoolomgevingen
-
Blz. 64
P-02.03: Het stadscentrum wordt autoluw gemaakt
-
Blz. 65
A-02.03.01 We optimaliseren het parkeerbeleid in het stadscentrum
-
Blz. 66
A-02.03.02 Stad en AWV starten voorbereiding voor de Ring en passen N9 aan in functie van de Ring
-
Blz. 67
A-02.03.03 Stad en AWV kopen (rest-)gronden aan in functie van de realisatie van de Ring
-
Blz. 68
A-02.03.04 De stad onderzoekt om private open ruimte en parkeergelegenheid open te stellen voor publiek gebruik
-
Blz. 69
A-02.03.05 De stad bekijkt de mogelijkheid van bewonersparkeerabonnementen
-
Blz. 70
A-02.03.06 De rijkswachtsite in de Kaaistraat wordt een 'PARK'-ing
-
Blz. 71
P-02.04: We faciliteren de 'Modal Shift' (veranderingen in vervoerswijze)
-
Blz. 72
A-02.04.01 De mogelijkheden van deelmobiliteit worden verder uitgewerkt en gepromoot
-
Blz. 73
A-02.04.02 Vanuit de Vervoerregio blijven we inzetten op een voldoende ruim aanbod openbaar vervoer in Eeklo
-
Blz. 74
A-02.04.03 Haltes voor openbaar vervoer worden toegankelijk aangelegd
-
Blz. 75
BD-03: We zijn als duurzame klimaatstad voorbeeld in milieubescherming en anticipatie op klimaatverandering
-
Blz. 76
Omschrijving
-
Blz. 77
Financiële tabel BD-03
-
Blz. 78
SDG
-
Blz. 79
Actieplannen
-
Blz. 80
P-03.01: De stad geeft uitvoering aan het Lokaal Energie- en Klimaatpact
-
Blz. 81
A-03.01.01 De stad maakt een groen(beheer)plan op
-
Blz. 82
A-03.01.02 Stad Eeklo brengt water in de stad en heeft aandacht voor hemelwateropvang
-
Blz. 83
A-03.01.03 De stad investeert in (aankoop voor/bebossing van) duurzame natuur-/landschapsontwikkelingsprojecten
-
Blz. 84
A-03.01.04 Stad Eeklo kiest voor een combinatie van comfortabele en ontharde infrastructuur
-
Blz. 85
A-03.01.05 De stad realiseert de omgevingswerken aan welzijnscampus De Zuidkaai
-
Blz. 86
A-03.01.06 De stad stimuleert de ontwikkeling van natuurlijke tuinen
-
Blz. 87
A-03.01.07 Het Parkplein wordt onthard en heringericht
-
Blz. 88
A-03.01.08 De Melkerij als ontmoetingsplek en groene verbinding in de stad
-
Blz. 89
P-03.02: Het lokaal bestuur is voorbeeld in gedrags- en mentaliteitswijziging inzake milieu-/klimaatdoelen
-
Blz. 90
A-03.02.01 De stad investeert in energiezuinig patrimonium
-
Blz. 91
A-03.02.02 De stad investeert in duurzame mobiliteit van het personeel
-
Blz. 92
A-03.02.03 De stad stimuleert bedrijven, inwoners en scholen in het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen
-
Blz. 93
A-03.02.04 We zetten in op circulaire aankopen waar mogelijk
-
Blz. 94
A-03.02.05 De stad rolt een voedselstrategie uit in co-creatie met alle partners
-
Blz. 95
P-03.03: Stad Eeklo levert grote inspanningen in het behalen van de afvaldoelstellingen
-
Blz. 96
A-03.03.01 Eeklo evolueert naar een streefcijfer van 100 kg restafval per inwoner per jaar
-
Blz. 97
A-03.03.02 De stad sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland
-
Blz. 98
A-03.03.03 De stad promoot een duurzaam evenementenbeleid voor eigen initiatieven of organisaties door derden
-
Blz. 99
A-03.03.04 We ijveren voor een propere stad, die aangenaam en veilig aanvoelt en kansen creëert tot ontmoeten
-
Blz. 100
A-03.03.05 De stad wordt in zijn zwerfvuilbeleid gecoacht door OVAM (Mooimakers)
-
Blz. 101
P-03.04: We realiseren een sociaal gedragen energietransitie naar een klimaatgezond Eeklo
-
Blz. 102
A-03.04.01 De stad maakt een warmtetransitievisie op en ondersteunt de uitrol van het warmtenet
-
Blz. 103
A-03.04.02 De stad blijft inzetten op projectontwikkeling inzake hernieuwbare energiebronnen
-
Blz. 104
A-03.04.03 De stad maakt dat elke inwoner participant wordt in duurzame energie en er direct voordeel uit haalt
-
Blz. 105
BD-04: We bouwen aan een stad waar iedereen zich veilig voelt
-
Blz. 106
Omschrijving
-
Blz. 107
Financiële tabel BD-04
-
Blz. 108
SDG
-
Blz. 109
Actieplannen
-
Blz. 110
P-04.01: Stad Eeklo zet (samen met partners) in op diverse aspecten van veiligheid: preventie en handhaving
-
Blz. 111
A-04.01.01 Er is jaarlijks een noodplanoefening op het grondgebied van de politiezone Meetjesland centrum
-
Blz. 112
A-04.01.02 De stad onderschrijft de doelstellingen van de politiezone in het Zonaal Veiligheidsplan
-
Blz. 113
A-04.01.03 Eeklo heeft slimme camera's op strategische plaatsen
-
Blz. 114
A-04.01.04 Stad Eeklo maakt een huisnummerreglement op
-
Blz. 115
A-04.01.05 We breiden de functie van gemeenschapswacht uit ten dienste van de bevolking
-
Blz. 116
P-04.02: Brandpreventie- en bestrijding zorgen voor een grotere veiligheid in de stad
-
Blz. 117
A-04.02.01 De stad onderschrijft de doelstellingen van de hulpverleningszone in het beleidsplan
-
Blz. 118
P-04.03: Eeklo evolueert naar een gezonde leefomgeving
-
Blz. 119
A-04.03.01 De stad denkt na over gezonde publieke zones (rook-, alcohol- en drugsvrij)
-
Blz. 120
A-04.03.02 Eeklo voert een herstelplan uit om met en na corona de stad nieuw leven in te blazen (noodfonds)
-
Blz. 121
A-04.03.03 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven federale overheid
-
Blz. 122
A-04.03.04 Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven Vlaamse overheid
-
Blz. 123
A-04.03.05 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit conform Vlaamse subsidie voor kwetsbare groepen
-
Blz. 124
BD-05: We versterken ons economisch en toeristisch netwerk om onze troeven inzake ondernemen, werken en beleven verder te ontwikkelen
-
Blz. 125
Omschrijving
-
Blz. 126
Financiële tabel BD-05
-
Blz. 127
SDG
-
Blz. 128
Actieplannen
-
Blz. 129
P-05.01: De stad voert vernieuwend en proactief beleid om de lokale economie te versterken en jobs te creëren
-
Blz. 130
A-05.01.01 Stad Eeklo faciliteert initiatieven voor betere aansluiting van onderwijs en arbeidsmarkt
-
Blz. 131
A-05.01.02 We versterken de samenwerkingsmogelijkheden inzake werkgelegenheid met VDAB, Welzijnsband …
-
Blz. 132
P-05.02: We trekken nieuwe ondernemers aan
-
Blz. 133
A-05.02.01 De stad stimuleert nieuwe handelszaken in het kernwinkelgebied en startende ondernemers in Eeklo
-
Blz. 134
A-05.02.02 We gebruiken een popupreglement en een doorstartpremie om nieuwe ondernemers te motiveren
-
Blz. 135
P-05.03: Eeklo ontwikkelt geplande bedrijventerreinen tot vernieuwende sites ivm economie, ecologie, energie
-
Blz. 136
A-05.03.01 Het nieuw aan te leggen bedrijventerrein Balgerhoeke is duurzaam en energieneutraal (energiehub)
-
Blz. 137
A-05.03.02 Samenwerkingsverbanden tussen bedrijven worden gecoördineerd:deelmobiliteit, groenonderhoud, energie
-
Blz. 138
A-05.03.03 De uitgebreide industrieterreinen op basis van RUP Broeken en Nieuwendorpe worden ingevuld
-
Blz. 139
P-05.04: We zetten Eeklo op de toeristische kaart
-
Blz. 140
A-05.04.01 Eeklo profileert zich als uitvalsbasis voor het Meetjesland, met eigen troeven
-
Blz. 141
A-05.04.02 De potentie van samenwerking tussen toerisme en lokale economie/horeca wordt onderzocht
-
Blz. 142
A-05.04.03 We faciliteren het ontstaan van nieuwe verblijfsmogelijkheden in de stad
-
Blz. 143
A-05.04.04 We geven de verzusteringsgedachte een nieuwe impuls
-
Blz. 144
P-05.05: De stad versterkt de diversiteit / onderscheidend vermogen in de handelskern
-
Blz. 145
A-05.05.01 We zetten lokaal winkelen in de kijker
-
Blz. 146
A-05.05.02 We versterken onze aanpak van de leegstand bij handelspanden
-
Blz. 147
A-05.05.03 Stad Eeklo beloont duurzame renovatie van handelspanden
-
Blz. 148
BD-06: We investeren in ons ruimtelijk netwerk om onze leefomgeving aantrekkelijk te maken
-
Blz. 149
Omschrijving
-
Blz. 150
Financiële tabel BD-06
-
Blz. 151
SDG
-
Blz. 152
Actieplannen
-
Blz. 153
P-06.01: Stad Eeklo neemt een voorbeeldrol op in (eigen) stadsontwikkelingsprojecten en stedelijk patrimonium
-
Blz. 154
A-06.01.01 De Hartwijk groeit uit tot een duurzame voorbeeldwijk
-
Blz. 155
A-06.01.02 Eeklo richt de Leopoldlaan opnieuw in
-
Blz. 156
A-06.01.03 BPA 't kaaiken (en Kaaistraat) wordt uitgevoerd
-
Blz. 157
A-06.01.04 De stad speelt in op planningsopportuniteiten en mogelijkheid tot stedelijke ontwikkeling
-
Blz. 158
A-06.01.05 We realiseren een parkbegraafplaats en ontmoetingsplek als onderdeel van de westelijke groenas
-
Blz. 159
A-06.01.06 De derde fase van de omgevingswerken in wijk Galgenakker wordt uitgevoerd
-
Blz. 160
P-06.02: Eeklo zet in op kernversterking
-
Blz. 161
A-06.02.01 De stad heeft een stadsvernieuwingsbudget voor oa strategische aankopen, opwaarderen straten/pleinen
-
Blz. 162
A-06.02.02 Eeklo verhoogt beeldkwaliteit en duurzaamheid bouwprojecten via nieuwe stedenbouwkundige verordening
-
Blz. 163
A-06.02.03 De zone Markt-Zuid wordt ontwikkeld in een publiek-private mix
-
Blz. 164
A-06.02.04 De Markt wordt omgevormd tot een autovrije ontmoetingsplaats
-
Blz. 165
P-06.03: De stad ijvert voor een kwaliteitsvol woningbestand
-
Blz. 166
A-06.03.01 De stad pakt huisjesmelkerij, leegstand en krotverhuur aan via ondersteuning, handhaving & belasting
-
Blz. 167
A-06.03.02 Stedelijke premies worden geactualiseerd en ingezet op buurten/wijken en levenslang wonen
-
Blz. 168
A-06.03.03 De stad sluit een convenant af met Woonwijzer Meetjesland/Veneco
-
Blz. 169
BD-07: Door het inzetten van kwaliteitsvolle vrijetijdsvoorzieningen en creaties versterken we de identiteit van Eeklo
-
Blz. 170
Omschrijving
-
Blz. 171
Financiële tabel BD-07
-
Blz. 172
SDG
-
Blz. 173
Actieplannen
-
Blz. 174
P-07.01: We gaan respectvol om met (on)roerend erfgoed
-
Blz. 175
A-07.01.01 Eeklo renoveert het stadhuis op de Markt
-
Blz. 176
A-07.01.02 De stad werkt een lokaal en regionaal tentoonstellingsbeleid uit i.s.m. Comeet
-
Blz. 177
A-07.01.03 De stad werkt i.s.m. andere gemeenten een toekomstvisie uit voor het archief en erfgoed
-
Blz. 178
P-07.02: De ABC-site is het fysieke en inhoudelijke knooppunt van cultuur en kunstbeleving in het Meetjesland
-
Blz. 179
A-07.02.01 De stad investeert in de verbouwing van CC De Herbakker
-
Blz. 180
A-07.02.02 De ABC-site is een participatieve kunst- en cultuurhub met podium voor lokale (amateur)kunsten
-
Blz. 181
A-07.02.03 De dienst cultuur zet in op bovenlokaal cultuurbeleid en verruimt de samenwerking in stad en regio
-
Blz. 182
P-07.03: De sportsites worden als 'themahub' verder uitgebouwd
-
Blz. 183
A-07.03.01 De uitgebouwde sportpromotie zorgt er voor dat elke Eeklonaar in beweging is
-
Blz. 184
A-07.03.02 De stad bouwt het Sportpark verder uit
-
Blz. 185
A-07.03.03 Het sportstadion aan de Zandvleuge wordt geoptimaliseerd tot een toegankelijke sportsite
-
Blz. 186
P-07.04: Cultuur breekt op een innoverende wijze uit het normale werkingspatroon
-
Blz. 187
A-07.04.01 Bib en CC zetten in op fygitale realiteit en worden experimenteerruimtes voor digitale projecten
-
Blz. 188
A-07.04.02 De bib ontwikkelt zich als derde plek voor de burger
-
Blz. 189
A-07.04.03 Het cultuurcentrum is een bruishuis en verstevigt zijn profiel en merk t.v.v. de stad en regio
-
Blz. 190
P-07.05: De jeugd krijgt kansen om zichzelf te zijn en te experimenteren
-
Blz. 191
A-07.05.01 De stad helpt ruimte creëren voor jongeren om te experimenteren en ondersteunt hun evenementen
-
Blz. 192
P-07.06: Stad Eeklo investeert in een bespeelbare stad die kadert in een uitgewerkte speelvisie
-
Blz. 193
A-07.06.01 De stad investeert in de verdere ontwikkeling van het speelweefsel
-
Blz. 194
A-07.06.02 De stad verhoogt de speelbaarheid van formele buitenspeelruimtes
-
Blz. 195
A-07.06.03 De stad optimaliseert gedecentraliseerde sport-, speel- en buurtterreinen tot gezonde speelplekken
-
Blz. 196
P-07.07: We zetten Eeklo in de kijker door (eigen) evenementen en markten
-
Blz. 197
A-07.07.01 We bouwen een beleid uit rond evenementen(regie)
-
Blz. 198
A-07.07.02 De Eeklose markten zijn trekpleisters voor inwoners en bezoekers
-
Blz. 199
P-07.08: Verschillende vrijetijdsactoren werken samen aan een aantrekkelijk aanbod voor alle leeftijden
-
Blz. 200
A-07.08.01 De kleuteropvang binnen de BKO ontvangt een kwaliteitslabel en wordt door Vlaanderen gefinancierd
-
Blz. 201
A-07.08.02 Stad regisseert organisatie/samenwerking ivm geïntegreerd aanbod buitenschoolse opvang/activiteiten
-
Blz. 202
A-07.08.03 De Blokhuttensite wordt multifunctioneel met prioriteit voor speelplein en bestaande verenigingen
-
Blz. 203
A-07.08.04 De UiTPAS is de toegangskaart voor een betere vrijetijdsbeleving
-
Blz. 204
BD-08: We zetten kwaliteitsvolle voorzieningen inzake onderwijs in om alle talenten te ontwikkelen in een open samenleving
-
Blz. 205
Omschrijving
-
Blz. 206
Financiële tabel BD-08
-
Blz. 207
SDG
-
Blz. 208
Actieplannen
-
Blz. 209
P-08.01: De stad wil voor alle inwoners gelijkwaardige toegang tot onderwijs via flankerend onderwijsbeleid
-
Blz. 210
A-08.01.01 We bevorderen de slaagkansen van leerlingen uit het lager onderwijs
-
Blz. 211
A-08.01.02 De stad ondersteunt een integraal spijbelbeleid
-
Blz. 212
P-08.02: De stad heeft binnen leren en onderwijs aandacht voor specifieke doelgroepen
-
Blz. 213
A-08.02.01 De stad begeleidt de trajecten 'ondersteuning alternerend leren'
-
Blz. 214
A-08.02.02 We zetten intergemeentelijk in op e-inclusie van diverse doelgroepen (Allemaal Digitaal)
-
Blz. 215
A-08.02.03 We zetten gemeentelijk in op e-inclusie via Eeklo spreekt digitaal en Allemaal digitaal
-
Blz. 216
P-08.03: Eeklo versterkt haar imago als scholenstad
-
Blz. 217
A-08.03.01 De stad renoveert de Kunstacademie
-
Blz. 218
A-08.03.02 De stad stimuleert onderwijsnetoverschrijdende projecten en initiatieven
-
Blz. 219
A-08.03.03 Stad Eeklo heeft aandacht voor concept 'brede school'
-
Blz. 220
A-08.03.04 De stad zet in op een duidelijke communicatie rond het schoolaanbod
-
Blz. 221
P-08.04: De Kunstacademie werkt actief samen met andere sectoren (lokale economie, cultuur, doelgroepenbeleid,…)
-
Blz. 222
A-08.04.01 De KA! werkt samen met de cultuurpartners op de ABC-site
-
Blz. 223
A-08.04.02 Vanuit de KA! zijn er samenwerkingen voor specifieke / nieuwe doelgroepen
-
Blz. 224
A-08.04.03 De KA! voorziet een specifiek aanbod naar de scholen in de stad
-
Blz. 225
BD 09: We zetten onze kwaliteitsvolle gezondheids- en sociale voorzieningen in om alle kansen te geven aan de inwoners
-
Blz. 226
Omschrijving
-
Blz. 227
Financiële tabel BD-09
-
Blz. 228
SDG
-
Blz. 229
Actieplannen
-
Blz. 230
P-09.01: Het 8b-principe van toegankelijkheid geldt voor het vrijetijdsaanbod van stad en verenigingen
-
Blz. 231
A-09.01.01 We verzekeren diversiteit in vrije tijd via toeleiden van alle inwoners naar het reguliere aanbod
-
Blz. 232
A-09.01.02 Stad Eeklo verzekert voor inwoners gelijkwaardige toegang tot vrije tijd via UiTPAS met kansentarief
-
Blz. 233
P-09.02: Stad Eeklo streeft voor al haar inwoners gelijkwaardige toegang na tot (geestelijke) gezondheidszorg
-
Blz. 234
A-09.02.01 We zorgen vanuit een regisseursrol voor aanpak van mogelijke toegangsdrempels tot gezondheidszorg
-
Blz. 235
A-09.02.02 Eeklo maakt preventieve gezondheidszorg beter/toegankelijker met aandacht voor mensen in kansarmoede
-
Blz. 236
A-09.02.03 Eeklo is een warme stad en zet in op mentale veerkracht voor alle inwoners
-
Blz. 237
P-09.03: We stimuleren zorgzame buurten met bijzondere aandacht voor de meest kwetsbare inwoners
-
Blz. 238
A-09.03.01 Noden en aanbod van professionele hulp en informele zorg worden in buurtanalyses in kaart gebracht
-
Blz. 239
A-09.03.02 We zetten in op ontwikkelen en creëren van zorgzame buurten
-
Blz. 240
A-09.03.03 Zonneheem doet inspanningen om toegankelijkheid te verzekeren en om alle Eeklonaars te bereiken
-
Blz. 241
A-09.03.04 We leidden mensen toe naar diverse vormen van thuiszorg, met aandacht voor thuiswonende senioren
-
Blz. 242
A-09.03.05 We dragen zorg voor mensen die in een sociaal isolement (dreigen) terecht (te) komen
-
Blz. 243
A-09.03.06 De stad waardeert en ondersteunt mantelzorgers
-
Blz. 244
A-09.03.07 De stad zet actief in op netwerking voor jongeren in verschillende buurten
-
Blz. 245
P-09.04: We zetten in op bestrijding van allerlei vormen van kansarmoede bij kinderen/jongeren/gezinnen
-
Blz. 246
A-09.04.01 Stad Eeklo werkt een gezinsarmoedebestrijdingsplan uit
-
Blz. 247
A-09.04.02 We bereiken aanstaande en jonge ouders en realiseren hun sociale rechten
-
Blz. 248
A-09.04.03 Stad Eeklo investeert in brugfiguren in het onderwijs
-
Blz. 249
A-09.04.04 We bieden begeleiding en ondersteuning op vlak van welzijn en werk aan kwetsbare jongeren via LINK
-
Blz. 250
A-09.04.05 (Project)subsidies bieden (experimenteer)ruimte aan organisaties die sociale grondrechten realiseren
-
Blz. 251
P-09.05: We voeren een actief diversiteitsbeleid ivm verschillen in afkomst, seksuele geaardheid, handicap
-
Blz. 252
A-09.05.01 De stad stimuleert haar inwoners tot een open en positieve houding t.o.v. diversiteit
-
Blz. 253
A-09.05.02 Stad Eeklo maakt werk van taal als insluitingsmechanisme bij kinderen en jongeren
-
Blz. 254
A-09.05.03 De stad voert een antidiscriminatiebeleid dat doorwerkt in facetten als wonen, werken en vrije tijd
-
Blz. 255
A-09.05.04 De stad regisseert de 4de pijler van het inburgeringstraject: participatie en sociale netwerking
-
Blz. 256
P-09.06: Eeklo vergroot de toegankelijkheid van (betaald) werk voor kwetsbare personen via trajecten op maat
-
Blz. 257
A-09.06.01 De stad zorgt voor sociale activering voor personen die niet op de arbeidsmarkt terecht kunnen
-
Blz. 258
A-09.06.02 De stad biedt, samen met partners, maatwerk aan kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt
-
Blz. 259
A-09.06.03 Het OCMW sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland ikv sociale activering
-
Blz. 260
A-09.06.04 Partners in jeugd/hulpverlening/arbeid gaan via veilige ruimte met jongeren op pad vanuit DE PLEK
-
Blz. 261
P-09.07: We werken aan toegankelijke soc. hulp/dienst/zorgverlening met oog voor onderbescherming/outreaching
-
Blz. 262
A-09.07.01 Op basis van buurtanalyses zetten we nabije, outreachende zorg- en dienstverleningsinitiatieven op
-
Blz. 263
A-09.07.02 Voor de realisatie van samenwerkingsverband GBO werken we met partners; Welzijnsband is trekker
-
Blz. 264
A-09.07.03 Stad en OCMW sluiten een convenant af met Wijkcentrum De Kring
-
Blz. 265
P-09.08: Eeklo is actor in het verhogen van de toegankelijkheid/betaalbaarheid van kwalitatieve woningen voor elke inwoner
-
Blz. 266
A-09.08.01 De stad zorgt voor een (beter) woningaanbod voor kwetsbare inwoners, waaronder dak- en thuislozen
-
Blz. 267
A-09.08.02 Het Sociaal Huis staat in voor woonbegeleiding van bewoners noodwoningen en voor energiebegeleiding
-
Blz. 268
A-09.08.03 We staan in voor de opvang van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne
-
Blz. 269
P-09.09: Plan Samenleven
-
Blz. 270
A-09.09.01 We ontwikkelen een lokaal actieplan voor de aanpak van polarisatie en rollen dit uit
-
Blz. 271
A-09.09.02 Volwassen anderstaligen nemen deel aan een oefenkans
-
Blz. 272
A-09.09.03 We brengen kwetsbare jongeren in contact met sport
-
Blz. 273
A-09.09.04 Brugfiguren maken de brug tussen kwetsbare gezinnen en onderwijs
-
Blz. 274
A-09.09.05 Ontwikkelen van een lokaal actieplan voor toegankelijkheid van publieke gebouwen en de uitrol ervan
-
Blz. 275
A-09.09.06 We begeleiden gezinnen om de sociale mix in scholen te bevorderen
-
Blz. 276
Financiële nota's
-
Blz. 277
Doelstellingenrekening (J1)
-
Blz. 278
Schema J1: Doelstellingenrekening
-
Blz. 279
Staat van het financieel evenwicht (J2)
-
Blz. 280
Schema J2: Staat van het financieel evenwicht
-
Blz. 281
Realisaties van de kredieten (J3)
-
Blz. 282
Schema J3: overzicht van de kredieten
-
Blz. 283
De balans per 31 december (J4)
-
Blz. 284
Schema J4: de balans
-
Blz. 285
De staat van opbrengsten en kosten per 31 december (J5)
-
Blz. 286
Schema J5: de staat van opbrengsten en kosten
-
Blz. 287
Toelichting
-
Blz. 288
Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard (T1)
-
Blz. 289
Schema T1: Ontvangsten en uitgave naar functionele aard
-
Blz. 290
Ontvangsten en uitgaven naar economische aard (T2)
-
Blz. 291
Schema T2: ontvangsten en uitgaven naar economische aard
-
Blz. 292
Investeringsprojecten (T3)
-
Blz. 293
Schema T3: Investeringsprojecten
-
Blz. 294
Evolutie van de financiële schulden (T4)
-
Blz. 295
Schema T4: evolutie van de financiële schulden
-
Blz. 296
Toelichting bij de balans (T5)
-
Blz. 297
Schema T5: toelichting bij de balans
-
Blz. 298
Verklaring materiële verschillen tussen het meerjarenplan en de jaarrekening
-
Blz. 299
Verklaring materiële verschillen tussen het meerjarenplan en de jaarrekening
-
Blz. 300
Overzicht niet-aangewende kredieten overgedragen naar het volgende boekjaar
-
Blz. 301
Overzicht van niet-aangewende kredieten overgedragen naar het volgende boekjaar
-
Blz. 302
Rechten en plichten die zijn opgenomen in de balans (klasse 0)
-
Blz. 303
Klasse 0
-
Blz. 304
Documentatie
-
Blz. 305
Overzicht beleidsdomeinen en beleidsvelden
-
Blz. 306
Overzicht van de beleidsvelden per beleidsdomein
-
Blz. 307
Overzicht werkings- en investeringssubsidies per beleidsveld
-
Blz. 308
Overzicht investeringssubsidies in vergelijking met de voorziene uitgave uit het MJP
-
Blz. 309
Overzicht werkingssubsidies in vergelijking met de voorziene uitgave uit het MJP
-
Blz. 310
Overzicht opbrengsten per belasting/retributie
-
Blz. 311
Overzicht van de opbrengsten per belasting in vergelijking met de voorziene ontvangst uit het MJP
-
Blz. 312
Overzicht van de deelnemingen
-
Blz. 313
Overzicht deelnemingen
-
Blz. 314
Waarderingsregels
-
Blz. 315
Waarderingsregels
-
Blz. 316
Overzicht personeelsinzet
-
Blz. 317
Overzicht personeelsinzet
-
Blz. 318
Financiële risico's
-
Blz. 319
Financiële risico's
-
Blz. 320
Extra cijfers
-
Blz. 321
Kerncijfers jaarrekening 2023
-
Acties
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap