Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarrekening 2023
    1. Blz. 2 Jaarrekening 2023 stad & OCMW
    2. Blz. 3 Beleidsevaluatie
      1. Blz. 4 Handleiding beleidsportaal
        1. Blz. 5 Handleiding jaarrekening 2023
      2. Blz. 6 Voorwoord
        1. Blz. 7 Voorwoord
      3. Blz. 8 BD-01: We garanderen dienst- en hulpverlening die voldoet aan de verwachtingen van de klant
        1. Blz. 9 Omschrijving
        2. Blz. 10 Financiële tabel BD-01
        3. Blz. 11 SDG
        4. Blz. 12 Actieplannen
          1. Blz. 13 P-01.01: De stad werkt dagelijks aan een positief imago via diverse kanalen
            1. Blz. 14 A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
            2. Blz. 15 A-01.01.02 De stad focust zich op de inzet van (nieuwe) media
          2. Blz. 16 P-01.02: De stad implementeert een participatieplan dat drempels voor inspraak en co-creatie verlaagt
            1. Blz. 17 A-01.02.01 De stad maakt een participatieplan op voor diverse sectoren
            2. Blz. 18 A-01.02.02 Vrijwilligerswerk wordt toegankelijk gemaakt voor alle Eeklonaars
            3. Blz. 19 A-01.02.03 Er is een uniform beleid voor de vrijwilligers in de stadsdiensten
            4. Blz. 20 A-01.02.04 Financiële data zijn transparant
          3. Blz. 21 P-01.03: De stad werkt buurtgericht om sociale cohesie te versterken
            1. Blz. 22 A-01.03.01 Stad Eeklo onderzoekt de mogelijkheden van burgerbudgetten
            2. Blz. 23 A-01.03.02 Stad Eeklo voert het concept van buurtwerking in
          4. Blz. 24 P-01.04: De stad zorgt voor veerkracht bij eigen personeel
            1. Blz. 25 A-01.04.01 De stad zet in op veiligheid en versterkt de gezondheid van medewerkers op fysiek en mentaal vlak
            2. Blz. 26 A-01.04.02 We implementeren een nieuwe feedbackcultuur
            3. Blz. 27 A-01.04.03 Stad Eeklo zet in op het nieuwe werken: plaats- en tijdsonafhankelijk
            4. Blz. 28 A-01.04.04 De stad zet in op sterk leiderschap in de eigen organisatie
          5. Blz. 29 P-01.05: We voeren een maatschappelijk verantwoord personeelsbeleid
            1. Blz. 30 A-01.05.01 We implementeren een moderner proces voor werving en selectie
            2. Blz. 31 A-01.05.02 Stad Eeklo zet in op instroom van stagiairs en het uitwerken van een stagebeleid
          6. Blz. 32 P-01.06: Stad Eeklo staat in voor de digitale maturiteit van de eigen organisatie en medewerkers
            1. Blz. 33 A-01.06.01 Er wordt een GIS-beleidsplan opgemaakt
            2. Blz. 34 A-01.06.02 De stad zet in op digitaliseren voor doeltreffende communicatie
            3. Blz. 35 A-01.06.03 We optimaliseren de beveiliging van persoonsgegevens (cybersecurity)
          7. Blz. 36 P-01.07: De stad garandeert een gezond financieel beleid
            1. Blz. 37 A-01.07.01 De stad besteedt aandacht aan duurzame financiering
            2. Blz. 38 A-01.07.02 We gaan voor een gezond financieel beleid, via blijvende interne beheersing van de middelen
          8. Blz. 39 P-01.08: Stad Eeklo vernieuwt het concept van zijn externe dienstverlening
            1. Blz. 40 A-01.08.01 We zorgen voor een toegankelijke dienstverlening op 2 sporen: e-gov en vlotte uniforme loketten
            2. Blz. 41 A-01.08.02 Stad Eeklo werkt een communicatieplan uit
            3. Blz. 42 A-01.08.03 Stad Eeklo gaat voor modern informatiebeheer met gerichte doorverwijzing
            4. Blz. 43 A-01.08.04 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze klantgerichte processen
            5. Blz. 44 A-01.08.05 Er wordt een digitaal profiel opgesteld waaraan elke dienstverlening bij stad en OCMW moet voldoen
            6. Blz. 45 A-01.08.06 De administratieve diensten worden herhuisvest in het stadscentrum
          9. Blz. 46 P-01.09: We optimaliseren de interne samenwerking tussen diensten
            1. Blz. 47 A-01.09.01 We werken een actieplan voor interne organisatie uit
            2. Blz. 48 A-01.09.02 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze eigen ondersteunende processen
            3. Blz. 49 A-01.09.03 We blijven investeren in organisatiebeheersing en interne controle
          10. Blz. 50 P-01.10: De stad verhoogt de efficiëntie van de organisatie via samenwerking met partners en andere besturen
            1. Blz. 51 A-01.10.01 We werken aan een goede verstandhouding met stakeholders in diverse domeinen
            2. Blz. 52 A-01.10.02 Er zijn goede contacten met buurgemeenten en IGS ihkv bestaande en gewenste samenwerkingen
      4. Blz. 53 BD-02: We bouwen aan een verkeersveilige stad om Eeklo meer (be)leefbaar te maken voor iedereen
        1. Blz. 54 Omschrijving
        2. Blz. 55 Financiële tabel BD-02
        3. Blz. 56 SDG
        4. Blz. 57 Actieplannen
          1. Blz. 58 P-02.01: We maken van Eeklo een fietsstad
            1. Blz. 59 A-02.01.01 De stad zet prioritair in op de zwakke weggebruiker (fiets-/wandelpaden, veilige fietsoversteken...)
            2. Blz. 60 A-02.01.03 De stad breidt de capaciteit van fietsenstallingen in het centrum uit
          2. Blz. 61 P-02.02: We maken woon- en schoolbuurten veiliger
            1. Blz. 62 A-02.02.01 De stad wil via infrastructurele ingrepen het doorgaand verkeer weren in wijken en woonstraten
            2. Blz. 63 A-02.02.02 We maken een investeringsplan 'voet- en fietspaden' met accent op veilige, groene schoolomgevingen
          3. Blz. 64 P-02.03: Het stadscentrum wordt autoluw gemaakt
            1. Blz. 65 A-02.03.01 We optimaliseren het parkeerbeleid in het stadscentrum
            2. Blz. 66 A-02.03.02 Stad en AWV starten voorbereiding voor de Ring en passen N9 aan in functie van de Ring
            3. Blz. 67 A-02.03.03 Stad en AWV kopen (rest-)gronden aan in functie van de realisatie van de Ring
            4. Blz. 68 A-02.03.04 De stad onderzoekt om private open ruimte en parkeergelegenheid open te stellen voor publiek gebruik
            5. Blz. 69 A-02.03.05 De stad bekijkt de mogelijkheid van bewonersparkeerabonnementen
            6. Blz. 70 A-02.03.06 De rijkswachtsite in de Kaaistraat wordt een 'PARK'-ing
          4. Blz. 71 P-02.04: We faciliteren de 'Modal Shift' (veranderingen in vervoerswijze)
            1. Blz. 72 A-02.04.01 De mogelijkheden van deelmobiliteit worden verder uitgewerkt en gepromoot
            2. Blz. 73 A-02.04.02 Vanuit de Vervoerregio blijven we inzetten op een voldoende ruim aanbod openbaar vervoer in Eeklo
            3. Blz. 74 A-02.04.03 Haltes voor openbaar vervoer worden toegankelijk aangelegd
      5. Blz. 75 BD-03: We zijn als duurzame klimaatstad voorbeeld in milieubescherming en anticipatie op klimaatverandering
        1. Blz. 76 Omschrijving
        2. Blz. 77 Financiële tabel BD-03
        3. Blz. 78 SDG
        4. Blz. 79 Actieplannen
          1. Blz. 80 P-03.01: De stad geeft uitvoering aan het Lokaal Energie- en Klimaatpact
            1. Blz. 81 A-03.01.01 De stad maakt een groen(beheer)plan op
            2. Blz. 82 A-03.01.02 Stad Eeklo brengt water in de stad en heeft aandacht voor hemelwateropvang
            3. Blz. 83 A-03.01.03 De stad investeert in (aankoop voor/bebossing van) duurzame natuur-/landschapsontwikkelingsprojecten
            4. Blz. 84 A-03.01.04 Stad Eeklo kiest voor een combinatie van comfortabele en ontharde infrastructuur
            5. Blz. 85 A-03.01.05 De stad realiseert de omgevingswerken aan welzijnscampus De Zuidkaai
            6. Blz. 86 A-03.01.06 De stad stimuleert de ontwikkeling van natuurlijke tuinen
            7. Blz. 87 A-03.01.07 Het Parkplein wordt onthard en heringericht
            8. Blz. 88 A-03.01.08 De Melkerij als ontmoetingsplek en groene verbinding in de stad
          2. Blz. 89 P-03.02: Het lokaal bestuur is voorbeeld in gedrags- en mentaliteitswijziging inzake milieu-/klimaatdoelen
            1. Blz. 90 A-03.02.01 De stad investeert in energiezuinig patrimonium
            2. Blz. 91 A-03.02.02 De stad investeert in duurzame mobiliteit van het personeel
            3. Blz. 92 A-03.02.03 De stad stimuleert bedrijven, inwoners en scholen in het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen
            4. Blz. 93 A-03.02.04 We zetten in op circulaire aankopen waar mogelijk
            5. Blz. 94 A-03.02.05 De stad rolt een voedselstrategie uit in co-creatie met alle partners
          3. Blz. 95 P-03.03: Stad Eeklo levert grote inspanningen in het behalen van de afvaldoelstellingen
            1. Blz. 96 A-03.03.01 Eeklo evolueert naar een streefcijfer van 100 kg restafval per inwoner per jaar
            2. Blz. 97 A-03.03.02 De stad sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland
            3. Blz. 98 A-03.03.03 De stad promoot een duurzaam evenementenbeleid voor eigen initiatieven of organisaties door derden
            4. Blz. 99 A-03.03.04 We ijveren voor een propere stad, die aangenaam en veilig aanvoelt en kansen creëert tot ontmoeten
            5. Blz. 100 A-03.03.05 De stad wordt in zijn zwerfvuilbeleid gecoacht door OVAM (Mooimakers)
          4. Blz. 101 P-03.04: We realiseren een sociaal gedragen energietransitie naar een klimaatgezond Eeklo
            1. Blz. 102 A-03.04.01 De stad maakt een warmtetransitievisie op en ondersteunt de uitrol van het warmtenet
            2. Blz. 103 A-03.04.02 De stad blijft inzetten op projectontwikkeling inzake hernieuwbare energiebronnen
            3. Blz. 104 A-03.04.03 De stad maakt dat elke inwoner participant wordt in duurzame energie en er direct voordeel uit haalt
      6. Blz. 105 BD-04: We bouwen aan een stad waar iedereen zich veilig voelt
        1. Blz. 106 Omschrijving
        2. Blz. 107 Financiële tabel BD-04
        3. Blz. 108 SDG
        4. Blz. 109 Actieplannen
          1. Blz. 110 P-04.01: Stad Eeklo zet (samen met partners) in op diverse aspecten van veiligheid: preventie en handhaving
            1. Blz. 111 A-04.01.01 Er is jaarlijks een noodplanoefening op het grondgebied van de politiezone Meetjesland centrum
            2. Blz. 112 A-04.01.02 De stad onderschrijft de doelstellingen van de politiezone in het Zonaal Veiligheidsplan
            3. Blz. 113 A-04.01.03 Eeklo heeft slimme camera's op strategische plaatsen
            4. Blz. 114 A-04.01.04 Stad Eeklo maakt een huisnummerreglement op
            5. Blz. 115 A-04.01.05 We breiden de functie van gemeenschapswacht uit ten dienste van de bevolking
          2. Blz. 116 P-04.02: Brandpreventie- en bestrijding zorgen voor een grotere veiligheid in de stad
            1. Blz. 117 A-04.02.01 De stad onderschrijft de doelstellingen van de hulpverleningszone in het beleidsplan
          3. Blz. 118 P-04.03: Eeklo evolueert naar een gezonde leefomgeving
            1. Blz. 119 A-04.03.01 De stad denkt na over gezonde publieke zones (rook-, alcohol- en drugsvrij)
            2. Blz. 120 A-04.03.02 Eeklo voert een herstelplan uit om met en na corona de stad nieuw leven in te blazen (noodfonds)
            3. Blz. 121 A-04.03.03 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven federale overheid
            4. Blz. 122 A-04.03.04 Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven Vlaamse overheid
            5. Blz. 123 A-04.03.05 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit conform Vlaamse subsidie voor kwetsbare groepen
      7. Blz. 124 BD-05: We versterken ons economisch en toeristisch netwerk om onze troeven inzake ondernemen, werken en beleven verder te ontwikkelen
        1. Blz. 125 Omschrijving
        2. Blz. 126 Financiële tabel BD-05
        3. Blz. 127 SDG
        4. Blz. 128 Actieplannen
          1. Blz. 129 P-05.01: De stad voert vernieuwend en proactief beleid om de lokale economie te versterken en jobs te creëren
            1. Blz. 130 A-05.01.01 Stad Eeklo faciliteert initiatieven voor betere aansluiting van onderwijs en arbeidsmarkt
            2. Blz. 131 A-05.01.02 We versterken de samenwerkingsmogelijkheden inzake werkgelegenheid met VDAB, Welzijnsband …
          2. Blz. 132 P-05.02: We trekken nieuwe ondernemers aan
            1. Blz. 133 A-05.02.01 De stad stimuleert nieuwe handelszaken in het kernwinkelgebied en startende ondernemers in Eeklo
            2. Blz. 134 A-05.02.02 We gebruiken een popupreglement en een doorstartpremie om nieuwe ondernemers te motiveren
          3. Blz. 135 P-05.03: Eeklo ontwikkelt geplande bedrijventerreinen tot vernieuwende sites ivm economie, ecologie, energie
            1. Blz. 136 A-05.03.01 Het nieuw aan te leggen bedrijventerrein Balgerhoeke is duurzaam en energieneutraal (energiehub)
            2. Blz. 137 A-05.03.02 Samenwerkingsverbanden tussen bedrijven worden gecoördineerd:deelmobiliteit, groenonderhoud, energie
            3. Blz. 138 A-05.03.03 De uitgebreide industrieterreinen op basis van RUP Broeken en Nieuwendorpe worden ingevuld
          4. Blz. 139 P-05.04: We zetten Eeklo op de toeristische kaart
            1. Blz. 140 A-05.04.01 Eeklo profileert zich als uitvalsbasis voor het Meetjesland, met eigen troeven
            2. Blz. 141 A-05.04.02 De potentie van samenwerking tussen toerisme en lokale economie/horeca wordt onderzocht
            3. Blz. 142 A-05.04.03 We faciliteren het ontstaan van nieuwe verblijfsmogelijkheden in de stad
            4. Blz. 143 A-05.04.04 We geven de verzusteringsgedachte een nieuwe impuls
          5. Blz. 144 P-05.05: De stad versterkt de diversiteit / onderscheidend vermogen in de handelskern
            1. Blz. 145 A-05.05.01 We zetten lokaal winkelen in de kijker
            2. Blz. 146 A-05.05.02 We versterken onze aanpak van de leegstand bij handelspanden
            3. Blz. 147 A-05.05.03 Stad Eeklo beloont duurzame renovatie van handelspanden
      8. Blz. 148 BD-06: We investeren in ons ruimtelijk netwerk om onze leefomgeving aantrekkelijk te maken
        1. Blz. 149 Omschrijving
        2. Blz. 150 Financiële tabel BD-06
        3. Blz. 151 SDG
        4. Blz. 152 Actieplannen
          1. Blz. 153 P-06.01: Stad Eeklo neemt een voorbeeldrol op in (eigen) stadsontwikkelingsprojecten en stedelijk patrimonium
            1. Blz. 154 A-06.01.01 De Hartwijk groeit uit tot een duurzame voorbeeldwijk
            2. Blz. 155 A-06.01.02 Eeklo richt de Leopoldlaan opnieuw in
            3. Blz. 156 A-06.01.03 BPA 't kaaiken (en Kaaistraat) wordt uitgevoerd
            4. Blz. 157 A-06.01.04 De stad speelt in op planningsopportuniteiten en mogelijkheid tot stedelijke ontwikkeling
            5. Blz. 158 A-06.01.05 We realiseren een parkbegraafplaats en ontmoetingsplek als onderdeel van de westelijke groenas
            6. Blz. 159 A-06.01.06 De derde fase van de omgevingswerken in wijk Galgenakker wordt uitgevoerd
          2. Blz. 160 P-06.02: Eeklo zet in op kernversterking
            1. Blz. 161 A-06.02.01 De stad heeft een stadsvernieuwingsbudget voor oa strategische aankopen, opwaarderen straten/pleinen
            2. Blz. 162 A-06.02.02 Eeklo verhoogt beeldkwaliteit en duurzaamheid bouwprojecten via nieuwe stedenbouwkundige verordening
            3. Blz. 163 A-06.02.03 De zone Markt-Zuid wordt ontwikkeld in een publiek-private mix
            4. Blz. 164 A-06.02.04 De Markt wordt omgevormd tot een autovrije ontmoetingsplaats
          3. Blz. 165 P-06.03: De stad ijvert voor een kwaliteitsvol woningbestand
            1. Blz. 166 A-06.03.01 De stad pakt huisjesmelkerij, leegstand en krotverhuur aan via ondersteuning, handhaving & belasting
            2. Blz. 167 A-06.03.02 Stedelijke premies worden geactualiseerd en ingezet op buurten/wijken en levenslang wonen
            3. Blz. 168 A-06.03.03 De stad sluit een convenant af met Woonwijzer Meetjesland/Veneco
      9. Blz. 169 BD-07: Door het inzetten van kwaliteitsvolle vrijetijdsvoorzieningen en creaties versterken we de identiteit van Eeklo
        1. Blz. 170 Omschrijving
        2. Blz. 171 Financiële tabel BD-07
        3. Blz. 172 SDG
        4. Blz. 173 Actieplannen
          1. Blz. 174 P-07.01: We gaan respectvol om met (on)roerend erfgoed
            1. Blz. 175 A-07.01.01 Eeklo renoveert het stadhuis op de Markt
            2. Blz. 176 A-07.01.02 De stad werkt een lokaal en regionaal tentoonstellingsbeleid uit i.s.m. Comeet
            3. Blz. 177 A-07.01.03 De stad werkt i.s.m. andere gemeenten een toekomstvisie uit voor het archief en erfgoed
          2. Blz. 178 P-07.02: De ABC-site is het fysieke en inhoudelijke knooppunt van cultuur en kunstbeleving in het Meetjesland
            1. Blz. 179 A-07.02.01 De stad investeert in de verbouwing van CC De Herbakker
            2. Blz. 180 A-07.02.02 De ABC-site is een participatieve kunst- en cultuurhub met podium voor lokale (amateur)kunsten
            3. Blz. 181 A-07.02.03 De dienst cultuur zet in op bovenlokaal cultuurbeleid en verruimt de samenwerking in stad en regio
          3. Blz. 182 P-07.03: De sportsites worden als 'themahub' verder uitgebouwd
            1. Blz. 183 A-07.03.01 De uitgebouwde sportpromotie zorgt er voor dat elke Eeklonaar in beweging is
            2. Blz. 184 A-07.03.02 De stad bouwt het Sportpark verder uit
            3. Blz. 185 A-07.03.03 Het sportstadion aan de Zandvleuge wordt geoptimaliseerd tot een toegankelijke sportsite
          4. Blz. 186 P-07.04: Cultuur breekt op een innoverende wijze uit het normale werkingspatroon
            1. Blz. 187 A-07.04.01 Bib en CC zetten in op fygitale realiteit en worden experimenteerruimtes voor digitale projecten
            2. Blz. 188 A-07.04.02 De bib ontwikkelt zich als derde plek voor de burger
            3. Blz. 189 A-07.04.03 Het cultuurcentrum is een bruishuis en verstevigt zijn profiel en merk t.v.v. de stad en regio
          5. Blz. 190 P-07.05: De jeugd krijgt kansen om zichzelf te zijn en te experimenteren
            1. Blz. 191 A-07.05.01 De stad helpt ruimte creëren voor jongeren om te experimenteren en ondersteunt hun evenementen
          6. Blz. 192 P-07.06: Stad Eeklo investeert in een bespeelbare stad die kadert in een uitgewerkte speelvisie
            1. Blz. 193 A-07.06.01 De stad investeert in de verdere ontwikkeling van het speelweefsel
            2. Blz. 194 A-07.06.02 De stad verhoogt de speelbaarheid van formele buitenspeelruimtes
            3. Blz. 195 A-07.06.03 De stad optimaliseert gedecentraliseerde sport-, speel- en buurtterreinen tot gezonde speelplekken
          7. Blz. 196 P-07.07: We zetten Eeklo in de kijker door (eigen) evenementen en markten
            1. Blz. 197 A-07.07.01 We bouwen een beleid uit rond evenementen(regie)
            2. Blz. 198 A-07.07.02 De Eeklose markten zijn trekpleisters voor inwoners en bezoekers
          8. Blz. 199 P-07.08: Verschillende vrijetijdsactoren werken samen aan een aantrekkelijk aanbod voor alle leeftijden
            1. Blz. 200 A-07.08.01 De kleuteropvang binnen de BKO ontvangt een kwaliteitslabel en wordt door Vlaanderen gefinancierd
            2. Blz. 201 A-07.08.02 Stad regisseert organisatie/samenwerking ivm geïntegreerd aanbod buitenschoolse opvang/activiteiten
            3. Blz. 202 A-07.08.03 De Blokhuttensite wordt multifunctioneel met prioriteit voor speelplein en bestaande verenigingen
            4. Blz. 203 A-07.08.04 De UiTPAS is de toegangskaart voor een betere vrijetijdsbeleving
      10. Blz. 204 BD-08: We zetten kwaliteitsvolle voorzieningen inzake onderwijs in om alle talenten te ontwikkelen in een open samenleving
        1. Blz. 205 Omschrijving
        2. Blz. 206 Financiële tabel BD-08
        3. Blz. 207 SDG
        4. Blz. 208 Actieplannen
          1. Blz. 209 P-08.01: De stad wil voor alle inwoners gelijkwaardige toegang tot onderwijs via flankerend onderwijsbeleid
            1. Blz. 210 A-08.01.01 We bevorderen de slaagkansen van leerlingen uit het lager onderwijs
            2. Blz. 211 A-08.01.02 De stad ondersteunt een integraal spijbelbeleid
          2. Blz. 212 P-08.02: De stad heeft binnen leren en onderwijs aandacht voor specifieke doelgroepen
            1. Blz. 213 A-08.02.01 De stad begeleidt de trajecten 'ondersteuning alternerend leren'
            2. Blz. 214 A-08.02.02 We zetten intergemeentelijk in op e-inclusie van diverse doelgroepen (Allemaal Digitaal)
            3. Blz. 215 A-08.02.03 We zetten gemeentelijk in op e-inclusie via Eeklo spreekt digitaal en Allemaal digitaal
          3. Blz. 216 P-08.03: Eeklo versterkt haar imago als scholenstad
            1. Blz. 217 A-08.03.01 De stad renoveert de Kunstacademie
            2. Blz. 218 A-08.03.02 De stad stimuleert onderwijsnetoverschrijdende projecten en initiatieven
            3. Blz. 219 A-08.03.03 Stad Eeklo heeft aandacht voor concept 'brede school'
            4. Blz. 220 A-08.03.04 De stad zet in op een duidelijke communicatie rond het schoolaanbod
          4. Blz. 221 P-08.04: De Kunstacademie werkt actief samen met andere sectoren (lokale economie, cultuur, doelgroepenbeleid,…)
            1. Blz. 222 A-08.04.01 De KA! werkt samen met de cultuurpartners op de ABC-site
            2. Blz. 223 A-08.04.02 Vanuit de KA! zijn er samenwerkingen voor specifieke / nieuwe doelgroepen
            3. Blz. 224 A-08.04.03 De KA! voorziet een specifiek aanbod naar de scholen in de stad
      11. Blz. 225 BD 09: We zetten onze kwaliteitsvolle gezondheids- en sociale voorzieningen in om alle kansen te geven aan de inwoners
        1. Blz. 226 Omschrijving
        2. Blz. 227 Financiële tabel BD-09
        3. Blz. 228 SDG
        4. Blz. 229 Actieplannen
          1. Blz. 230 P-09.01: Het 8b-principe van toegankelijkheid geldt voor het vrijetijdsaanbod van stad en verenigingen
            1. Blz. 231 A-09.01.01 We verzekeren diversiteit in vrije tijd via toeleiden van alle inwoners naar het reguliere aanbod
            2. Blz. 232 A-09.01.02 Stad Eeklo verzekert voor inwoners gelijkwaardige toegang tot vrije tijd via UiTPAS met kansentarief
          2. Blz. 233 P-09.02: Stad Eeklo streeft voor al haar inwoners gelijkwaardige toegang na tot (geestelijke) gezondheidszorg
            1. Blz. 234 A-09.02.01 We zorgen vanuit een regisseursrol voor aanpak van mogelijke toegangsdrempels tot gezondheidszorg
            2. Blz. 235 A-09.02.02 Eeklo maakt preventieve gezondheidszorg beter/toegankelijker met aandacht voor mensen in kansarmoede
            3. Blz. 236 A-09.02.03 Eeklo is een warme stad en zet in op mentale veerkracht voor alle inwoners
          3. Blz. 237 P-09.03: We stimuleren zorgzame buurten met bijzondere aandacht voor de meest kwetsbare inwoners
            1. Blz. 238 A-09.03.01 Noden en aanbod van professionele hulp en informele zorg worden in buurtanalyses in kaart gebracht
            2. Blz. 239 A-09.03.02 We zetten in op ontwikkelen en creëren van zorgzame buurten
            3. Blz. 240 A-09.03.03 Zonneheem doet inspanningen om toegankelijkheid te verzekeren en om alle Eeklonaars te bereiken
            4. Blz. 241 A-09.03.04 We leidden mensen toe naar diverse vormen van thuiszorg, met aandacht voor thuiswonende senioren
            5. Blz. 242 A-09.03.05 We dragen zorg voor mensen die in een sociaal isolement (dreigen) terecht (te) komen
            6. Blz. 243 A-09.03.06 De stad waardeert en ondersteunt mantelzorgers
            7. Blz. 244 A-09.03.07 De stad zet actief in op netwerking voor jongeren in verschillende buurten
          4. Blz. 245 P-09.04: We zetten in op bestrijding van allerlei vormen van kansarmoede bij kinderen/jongeren/gezinnen
            1. Blz. 246 A-09.04.01 Stad Eeklo werkt een gezinsarmoedebestrijdingsplan uit
            2. Blz. 247 A-09.04.02 We bereiken aanstaande en jonge ouders en realiseren hun sociale rechten
            3. Blz. 248 A-09.04.03 Stad Eeklo investeert in brugfiguren in het onderwijs
            4. Blz. 249 A-09.04.04 We bieden begeleiding en ondersteuning op vlak van welzijn en werk aan kwetsbare jongeren via LINK
            5. Blz. 250 A-09.04.05 (Project)subsidies bieden (experimenteer)ruimte aan organisaties die sociale grondrechten realiseren
          5. Blz. 251 P-09.05: We voeren een actief diversiteitsbeleid ivm verschillen in afkomst, seksuele geaardheid, handicap
            1. Blz. 252 A-09.05.01 De stad stimuleert haar inwoners tot een open en positieve houding t.o.v. diversiteit
            2. Blz. 253 A-09.05.02 Stad Eeklo maakt werk van taal als insluitingsmechanisme bij kinderen en jongeren
            3. Blz. 254 A-09.05.03 De stad voert een antidiscriminatiebeleid dat doorwerkt in facetten als wonen, werken en vrije tijd
            4. Blz. 255 A-09.05.04 De stad regisseert de 4de pijler van het inburgeringstraject: participatie en sociale netwerking
          6. Blz. 256 P-09.06: Eeklo vergroot de toegankelijkheid van (betaald) werk voor kwetsbare personen via trajecten op maat
            1. Blz. 257 A-09.06.01 De stad zorgt voor sociale activering voor personen die niet op de arbeidsmarkt terecht kunnen
            2. Blz. 258 A-09.06.02 De stad biedt, samen met partners, maatwerk aan kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt
            3. Blz. 259 A-09.06.03 Het OCMW sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland ikv sociale activering
            4. Blz. 260 A-09.06.04 Partners in jeugd/hulpverlening/arbeid gaan via veilige ruimte met jongeren op pad vanuit DE PLEK
          7. Blz. 261 P-09.07: We werken aan toegankelijke soc. hulp/dienst/zorgverlening met oog voor onderbescherming/outreaching
            1. Blz. 262 A-09.07.01 Op basis van buurtanalyses zetten we nabije, outreachende zorg- en dienstverleningsinitiatieven op
            2. Blz. 263 A-09.07.02 Voor de realisatie van samenwerkingsverband GBO werken we met partners; Welzijnsband is trekker
            3. Blz. 264 A-09.07.03 Stad en OCMW sluiten een convenant af met Wijkcentrum De Kring
          8. Blz. 265 P-09.08: Eeklo is actor in het verhogen van de toegankelijkheid/betaalbaarheid van kwalitatieve woningen voor elke inwoner
            1. Blz. 266 A-09.08.01 De stad zorgt voor een (beter) woningaanbod voor kwetsbare inwoners, waaronder dak- en thuislozen
            2. Blz. 267 A-09.08.02 Het Sociaal Huis staat in voor woonbegeleiding van bewoners noodwoningen en voor energiebegeleiding
            3. Blz. 268 A-09.08.03 We staan in voor de opvang van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne
          9. Blz. 269 P-09.09: Plan Samenleven
            1. Blz. 270 A-09.09.01 We ontwikkelen een lokaal actieplan voor de aanpak van polarisatie en rollen dit uit
            2. Blz. 271 A-09.09.02 Volwassen anderstaligen nemen deel aan een oefenkans
            3. Blz. 272 A-09.09.03 We brengen kwetsbare jongeren in contact met sport
            4. Blz. 273 A-09.09.04 Brugfiguren maken de brug tussen kwetsbare gezinnen en onderwijs
            5. Blz. 274 A-09.09.05 Ontwikkelen van een lokaal actieplan voor toegankelijkheid van publieke gebouwen en de uitrol ervan
            6. Blz. 275 A-09.09.06 We begeleiden gezinnen om de sociale mix in scholen te bevorderen
    3. Blz. 276 Financiële nota's
      1. Blz. 277 Doelstellingenrekening (J1)
        1. Blz. 278 Schema J1: Doelstellingenrekening
      2. Blz. 279 Staat van het financieel evenwicht (J2)
        1. Blz. 280 Schema J2: Staat van het financieel evenwicht
      3. Blz. 281 Realisaties van de kredieten (J3)
        1. Blz. 282 Schema J3: overzicht van de kredieten
      4. Blz. 283 De balans per 31 december (J4)
        1. Blz. 284 Schema J4: de balans
      5. Blz. 285 De staat van opbrengsten en kosten per 31 december (J5)
        1. Blz. 286 Schema J5: de staat van opbrengsten en kosten
    4. Blz. 287 Toelichting
      1. Blz. 288 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard (T1)
        1. Blz. 289 Schema T1: Ontvangsten en uitgave naar functionele aard
      2. Blz. 290 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard (T2)
        1. Blz. 291 Schema T2: ontvangsten en uitgaven naar economische aard
      3. Blz. 292 Investeringsprojecten (T3)
        1. Blz. 293 Schema T3: Investeringsprojecten
      4. Blz. 294 Evolutie van de financiële schulden (T4)
        1. Blz. 295 Schema T4: evolutie van de financiële schulden
      5. Blz. 296 Toelichting bij de balans (T5)
        1. Blz. 297 Schema T5: toelichting bij de balans
      6. Blz. 298 Verklaring materiële verschillen tussen het meerjarenplan en de jaarrekening
        1. Blz. 299 Verklaring materiële verschillen tussen het meerjarenplan en de jaarrekening
      7. Blz. 300 Overzicht niet-aangewende kredieten overgedragen naar het volgende boekjaar
        1. Blz. 301 Overzicht van niet-aangewende kredieten overgedragen naar het volgende boekjaar
      8. Blz. 302 Rechten en plichten die zijn opgenomen in de balans (klasse 0)
        1. Blz. 303 Klasse 0
    5. Blz. 304 Documentatie
      1. Blz. 305 Overzicht beleidsdomeinen en beleidsvelden
        1. Blz. 306 Overzicht van de beleidsvelden per beleidsdomein
      2. Blz. 307 Overzicht werkings- en investeringssubsidies per beleidsveld
        1. Blz. 308 Overzicht investeringssubsidies in vergelijking met de voorziene uitgave uit het MJP
        2. Blz. 309 Overzicht werkingssubsidies in vergelijking met de voorziene uitgave uit het MJP
      3. Blz. 310 Overzicht opbrengsten per belasting/retributie
        1. Blz. 311 Overzicht van de opbrengsten per belasting in vergelijking met de voorziene ontvangst uit het MJP
      4. Blz. 312 Overzicht van de deelnemingen
        1. Blz. 313 Overzicht deelnemingen
      5. Blz. 314 Waarderingsregels
        1. Blz. 315 Waarderingsregels
      6. Blz. 316 Overzicht personeelsinzet
        1. Blz. 317 Overzicht personeelsinzet
      7. Blz. 318 Financiële risico's
        1. Blz. 319 Financiële risico's
      8. Blz. 320 Extra cijfers
        1. Blz. 321 Kerncijfers jaarrekening 2023
    6. Acties
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap