De stad profileert zich sterk als scholenstad en kiest er dan ook bewust voor om afgestemd te communiceren over het ruime aanbod aan opleidingen waar de leerlingen kunnen uit kiezen. Deze communicatie richt zich via diverse media zodat potentiële leerlingen en hun ouders uitgebreid geïnformeerd worden.

We stoppen dit als aparte actie eind 2023 en nemen dit op via ons citymarketingplan.

Stand van zaken - indicator

O

Stand van zaken

2023: Er werd naar de verschillende scholen duidelijk gecommuniceerd over de gemeenschappelijke communicatie op de verschillende kanalen van de stad. Er werd geopteerd om enkel te communiceren als het ook netoverschrijdend is. Ook het inschrijvingsbeleid en de capaciteitsbepaling werden meegenomen in de stedelijke communicatie.
Het overleg tussen de communicatiedienst en de directies vond nog niet plaats. We koppelden dit ook aan de uitwerking van onze citymarketingstrategie.

Eind 2023 werden vanuit de scholen de eerste contacten gelegd voor het implementeren van het verplichte aanmeldsysteem voor de lagere scholen vanaf voorjaar 2024 op de stedelijke website.

Status

uitgevoerd

Financiële tabel 2023

MJP 2023 JR 2023