De communicatiedienst herbekijkt de externe communicatie. De volledige dienstverlening wordt onder de loep genomen en er wordt een stramien uitgewerkt. Er wordt een intern proces opgemaakt dat steeds opgeroepen kan worden door alle diensten. 
De communicatiedienst onderzoekt ook de huidige noden van de organisatie en vertaalt deze informatie naar een plan. Er wordt een leidraad uitgewerkt zodat de diensten meer duidelijkheid krijgen over wie/waar/wanneer/… Dit omvat ook een interne e-mailpolicy.
Deze actie omvat zowel interne als externe communicatie.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

2023: De dienst communicatie hanteert binnen haar dagelijkse werking een mix aan communicatiekanalen in functie van doelgroep, doelstelling, timing, beschikbare tijd/beschikbaar budget ... De opmaak van het citymarketingplan door de firma CityD-Wes (begin 2024) waarin de positionering van Eeklo en bijhorende (citymarketing)acties worden bepaald, zal ook duidelijker de richting aangeven voor de opmaak van een algemeen communicatieplan.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2023

MJP 2023 JR 2023