A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
Citymarketing zal ervoor zorgen dat bedrijven, instanties en personen Eeklo leren kennen en zich hier willen vestigen. De sterktes van de stad worden uitgespeeld. De brede dienstverlening komt aan bod en zorgt ervoor dat Eeklo aantrekkelijk is.
Om in te zetten op een beter imago moet Eeklo zijn troeven in de schijnwerpers plaatsen: gebruik van sociale media, de website, inzetten van ambassadeurs, ondersteunen van de communicatiedienst via externe deskundigen, enz. Een citymarketingplan wordt opgemaakt en uitgerold.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
2023: Het citymarketingbureau organiseerde in 2023 diverse bevragingen (online bevraging bezoekers, workshops en interviews, online bevraging inwoners en ondernemers) om de positionering van Eeklo te bepalen. Aan de hand daarvan werd eind 2023 een voorstel tot citymarketingplan voorgelegd aan het college en het fractieleidersoverleg. Dat plan wordt begin 2024 ter goedkeuring voorgelegd en in de loop van 2024 geïmplementeerd. Aan de hand van promotionele campagnes en communicatiekeuzes zullen de troeven van Eeklo in de kijker worden gezet.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2023
MJP 2023 | JR 2023 | ||
Exploitatie | |||
Ontvangsten | 0,00 | 0,00 | |
Uitgaven | 85.063,00 | 59.471,87 | |
Totaal Exploitatie | -85.063,00 | -59.471,87 |