Het dienstverleningsconcept binnen onze organisatie wordt herdacht en geïmplementeerd (front-/backoffice). We bouwen de digitale dienstverlening optimaal uit. We zetten in op maximaal toegankelijke loketten (digitaal en fysiek) en optimaliseren onze dienstverlening, met bijzondere aandacht voor toegankelijkheid binnen de uitbouw van de dienstverlening. We besteden ook aandacht aan de opleiding van personeel om dit concept ten volle uit te rollen.
Het klantgeleidingssysteem werkt al in de dienst Burgerzaken. In andere publieksdiensten wordt dit verder uitgerold. 
We blijven ook investeren in fysieke toegankelijkheid.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

2023: Er was nog geen politieke beslissing m.b.t. de visienota over het dienstverleningsconcept. Het managementteam besprak de eerste globale visienota. Er werd beslist om de centrale eerstelijnsdienstverlening naar het gerenoveerde stadhuis te verhuizen (fysiek en digitaal contactpunt voor de burger). Voor de verdere uitwerking van dit project zal er een coördinator dienstverlening worden aangeworven. De selectieprocedure loopt begin 2024. Deze nieuwe medewerker zal ook het afsprakensysteem meenemen in het verhaal.

Vervanging van de liften stadskantoor en bibliotheek zijn gepland in 2024.

De balie en bijhorende wachtruimte in het stadskantoor werden verder ingericht en toegankelijker gemaakt voor bezoekers. 

Sharepoint botste op teveel interne technische problemen, waardoor werd beslist om dit on hold te zetten en terug te gaan naar de V-schijf.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2023

MJP 2023 JR 2023
Exploitatie
Uitgaven 8.060,92 626,64
Totaal Exploitatie -8.060,92 -626,64
Investering
Uitgaven 20.224,18 24.460,32
Totaal Investering -20.224,18 -24.460,32