CC De Herbakker zet in op marketing via Facebook, website en promotie. De Herbakker wordt/blijft een bruisend huis vol cultuur, en profileert zich binnen de stad, maar ook in de regio.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

2023: Het pop-up theater aan de Nijverheidskaai is afgebouwd en gedemonteerd in mei 2023. Er vonden 53 activiteiten plaats (schoolvoorstellingen en avondvoorstellingen) tussen januari en begin mei 2023.

Het seizoen 2023-2024 was/is een atypisch seizoen: er was geen vaste locatie in het najaar 2023. Kleinschalige evenementen en activiteiten werden georganiseerd verspreid in Eeklo. Er was een totale ticketverkoop van 14.947 tickets. Vanaf januari 2024 wordt het traditionele aanbod voorzien in de theaterzaal van het CC, met de kick off tijdens het openingsweekend 12-14/01/2024.

Er is voor gekozen, mede op advies van de adviesraad Bib+CC, om een brochure uit te brengen in juni 2023. De alternatieve werking werd in beeld gebracht via een mooie uitneembare bijlage voor het najaar. De brochures werden in een oplage van 5.000 ex. gedrukt. Op 15/06/2023 vond de seizoenpresentatie plaats in de Kunstacademie. De ticketverkoop voor het seizoen 23-24 startte op 21/06/2023. 

Wat PR en marketing betreft voor het bruishuis:

1) De campagne 'Zet mij in CC' in het kader van het openingsseizoen werd gelanceerd. 

2) Er werd een Vriendenpas gelanceerd. Vrienden van CC De Herbakker ontvingen een onmiddellijke korting per voorstelling die aangekocht wordt.

3) CC De Herbakker adverteerde in de brochure van Helden in het Park, gespreid in een oplage van 27.000 ex.

4) Braakland: via dit project willen we jongeren toeleiden naar het aanbod door rekening te houden met hun noden en behoeften, zie ook actie A-07.02.02. 

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2023

MJP 2023 JR 2023
Exploitatie
Uitgaven 46.767,00 62.931,41
Totaal Exploitatie -46.767,00 -62.931,41