Sitemap

  1. Blz. 1 jaarrekening 2022
    1. Blz. 2 Beleidsdoelstelling
      1. Blz. 3 BD-01: We garanderen dienst- en hulpverlening die voldoet aan de verwachtingen van de klant
        1. Blz. 4 Actieplannen
          1. Blz. 5 Kopie P-01.01: De stad werkt dagelijks aan een positief imago via diverse kanalen
            1. Blz. 6 A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
            2. Blz. 7 A-01.01.02 De stad focust zich op de inzet van (nieuwe) media
          2. Blz. 8 P-01.01: De stad werkt dagelijks aan een positief imago via diverse kanalen
            1. Blz. 9 A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
            2. Blz. 10 A-01.01.02 De stad focust zich op de inzet van (nieuwe) media
          3. Blz. 11 P-01.02: De stad implementeert een participatieplan dat drempels voor inspraak en co-creatie verlaagt
            1. Blz. 12 A-01.02.01 De stad maakt een participatieplan op voor diverse sectoren
            2. Blz. 13 A-01.02.02 Vrijwilligerswerk wordt toegankelijk gemaakt voor alle Eeklonaars
            3. Blz. 14 A-01.02.03 Er is een uniform beleid voor de vrijwilligers in de stadsdiensten
            4. Blz. 15 A-01.02.04 Financiële data zijn transparant
          4. Blz. 16 P-01.03: De stad werkt buurtgericht om sociale cohesie te versterken
            1. Blz. 17 A-01.03.01 Stad Eeklo onderzoekt de mogelijkheden van burgerbudgetten
            2. Blz. 18 A-01.03.02 Stad Eeklo voert het concept van buurtwerking in
          5. Blz. 19 P-01.04: De stad zorgt voor veerkracht bij eigen personeel
            1. Blz. 20 A-01.04.01 De stad zet in op veiligheid en versterkt de gezondheid van medewerkers op fysiek en mentaal vlak
            2. Blz. 21 A-01.04.02 We implementeren een nieuwe feedbackcultuur
            3. Blz. 22 A-01.04.03 Stad Eeklo zet in op het nieuwe werken: plaats- en tijdsonafhankelijk
            4. Blz. 23 A-01.04.04 De stad zet in op sterk leiderschap in de eigen organisatie
          6. Blz. 24 P-01.05: We voeren een maatschappelijk verantwoord personeelsbeleid
            1. Blz. 25 A-01.05.01 We implementeren een moderner proces voor werving en selectie
            2. Blz. 26 A-01.05.02 Stad Eeklo zet in op instroom van stagiairs en het uitwerken van een stagebeleid
          7. Blz. 27 P-01.06: Stad Eeklo staat in voor de digitale maturiteit van de eigen organisatie en medewerkers
            1. Blz. 28 A-01.06.02 De stad zet in op digitaliseren voor doeltreffende communicatie
            2. Blz. 29 A-01.06.01 Er wordt een GIS-beleidsplan opgemaakt
          8. Blz. 30 P-01.07: De stad garandeert een gezond financieel beleid
            1. Blz. 31 A-01.07.01 De stad besteedt aandacht aan duurzame financiering
            2. Blz. 32 A-01.07.02 We gaan voor een gezond financieel beleid, via blijvende interne beheersing van de middelen
          9. Blz. 33 P-01.08: Stad Eeklo vernieuwt het concept van zijn externe dienstverlening
            1. Blz. 34 A-01.08.03 Stad Eeklo gaat voor modern informatiebeheer met gerichte doorverwijzing
            2. Blz. 35 A-01.08.01 We zorgen voor een toegankelijke dienstverlening op 2 sporen: e-gov en vlotte uniforme loketten
            3. Blz. 36 A-01.08.02 Stad Eeklo werkt een communicatieplan uit
            4. Blz. 37 A-01.08.04 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze klantgerichte processen
            5. Blz. 38 A-01.08.05 Er wordt een digitaal profiel opgesteld waaraan elke dienstverlening bij stad en OCMW moet voldoen
            6. Blz. 39 A-01.08.06 De administratieve diensten worden herhuisvest in het stadscentrum
          10. Blz. 40 P-01.09: We optimaliseren de interne samenwerking tussen diensten
            1. Blz. 41 A-01.09.01 We werken een actieplan voor interne organisatie uit
            2. Blz. 42 A-01.09.02 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze eigen ondersteunende processen
            3. Blz. 43 A-01.09.03 We blijven investeren in organisatiebeheersing en interne controle
          11. Blz. 44 P-01.10: De stad verhoogt de efficiëntie van de organisatie via samenwerking met partners en andere besturen
            1. Blz. 45 A-01.10.01 We werken aan een goede verstandhouding met stakeholders in diverse domeinen
            2. Blz. 46 A-01.10.02 Er zijn goede contacten met buurgemeenten en IGS ihkv bestaande en gewenste samenwerkingen
      2. Blz. 47 BD-02: We bouwen aan een verkeersveilige stad om Eeklo meer (be)leefbaar te maken voor iedereen
        1. Blz. 48 Actieplannen
          1. Blz. 49 P-02.01: We maken van Eeklo een fietsstad
            1. Blz. 50 A-02.01.01 De stad zet prioritair in op de zwakke weggebruiker (fiets-/wandelpaden, veilige fietsoversteken...)
            2. Blz. 51 A-02.01.02 De stad bouwt fietsroutenetwerken verder uit met aandacht voor groene fiets- en wandellinten
            3. Blz. 52 A-02.01.03 De stad breidt de capaciteit van fietsenstallingen in het centrum uit
            4. Blz. 53 A-02.01.04 Fietsoversteken worden veiliger gemaakt
          2. Blz. 54 P-02.02: We maken woon- en schoolbuurten veiliger
            1. Blz. 55 A-02.02.01 De stad wil via infrastructurele ingrepen het doorgaand verkeer weren in wijken en woonstraten
            2. Blz. 56 A-02.02.02 We maken een investeringsplan 'voet- en fietspaden' met accent op veilige, groene schoolomgevingen
          3. Blz. 57 P-02.03: Het stadscentrum wordt autoluw gemaakt
            1. Blz. 58 A-02.03.01 We optimaliseren het parkeerbeleid in het stadscentrum
            2. Blz. 59 A-02.03.02 Stad en AWV starten voorbereiding voor de Ring en passen N9 aan in functie van de Ring
            3. Blz. 60 A-02.03.03 Stad en AWV kopen (rest-)gronden aan in functie van de realisatie van de Ring
            4. Blz. 61 A-02.03.04 De stad onderzoekt om private open ruimte en parkeergelegenheid open te stellen voor publiek gebruik
            5. Blz. 62 A-02.03.05 De stad bekijkt de mogelijkheid van bewonersparkeerabonnementen
            6. Blz. 63 A-02.03.06 De rijkswachtsite in de Kaaistraat wordt een 'PARK'-ing
          4. Blz. 64 P-02.04: We faciliteren de 'Modal Shift' (veranderingen in vervoerswijze)
            1. Blz. 65 A-02.04.01 De mogelijkheden van deelmobiliteit worden verder uitgewerkt en gepromoot
            2. Blz. 66 A-02.04.02 Vanuit de Vervoerregio blijven we inzetten op een voldoende ruim aanbod openbaar vervoer in Eeklo
        2. Blz. 67 Financiële tabel BD-02
      3. Blz. 68 BD-03: We zijn als duurzame klimaatstad voorbeeld in milieubescherming en anticipatie op klimaatverandering
        1. Blz. 69 Actieplannen
          1. Blz. 70 P-03.01: De stad geeft uitvoering aan het Lokaal Energie- en Klimaatpact
            1. Blz. 71 A-03.01.01 De stad maakt een groen(beheer)plan op
            2. Blz. 72 A-03.01.02 Stad Eeklo brengt water in de stad en heeft aandacht voor hemelwateropvang
            3. Blz. 73 A-03.01.03 De stad investeert in (aankoop voor/bebossing van) duurzame natuur-/landschapsontwikkelingsprojecten
            4. Blz. 74 A-03.01.04 Stad Eeklo kiest voor een combinatie van comfortabele en ontharde infrastructuur
            5. Blz. 75 A-03.01.05 De stad realiseert de omgevingswerken aan welzijnscampus De Zuidkaai
            6. Blz. 76 A-03.01.06 De stad stimuleert de ontwikkeling van natuurlijke tuinen
            7. Blz. 77 A-03.01.07 Het Parkplein wordt onthard en heringericht
          2. Blz. 78 P-03.02: Het lokaal bestuur is voorbeeld in gedrags- en mentaliteitswijziging inzake milieu-/klimaatdoelen
            1. Blz. 79 A-03.02.01 De stad investeert in energiezuinig patrimonium
            2. Blz. 80 A-03.02.02 De stad investeert in duurzame mobiliteit van het personeel
            3. Blz. 81 A-03.02.03 De stad stimuleert bedrijven, inwoners en scholen in het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen
            4. Blz. 82 A-03.02.04 We zetten in op circulaire aankopen waar mogelijk
            5. Blz. 83 A-03.02.05 De stad rolt een voedselstrategie uit in co-creatie met alle partners
          3. Blz. 84 P-03.03: Stad Eeklo levert grote inspanningen in het behalen van de afvaldoelstellingen
            1. Blz. 85 A-03.03.01 Eeklo evolueert naar een streefcijfer van 100 kg restafval per inwoner per jaar
            2. Blz. 86 A-03.03.02 De stad sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland
            3. Blz. 87 A-03.03.03 De stad promoot een duurzaam evenementenbeleid voor eigen initiatieven of organisaties door derden
            4. Blz. 88 A-03.03.04 We ijveren voor een propere stad, die aangenaam en veilig aanvoelt en kansen creëert tot ontmoeten
            5. Blz. 89 A-03.03.05 De stad wordt in zijn zwerfvuilbeleid gecoacht door OVAM (Mooimakers)
          4. Blz. 90 P-03.04: We realiseren een sociaal gedragen energietransitie naar een klimaatgezond Eeklo
            1. Blz. 91 A-03.04.01 De stad maakt een warmtetransitievisie op en ondersteunt de uitrol van het warmtenet
            2. Blz. 92 A-03.04.02 De stad blijft inzetten op projectontwikkeling inzake hernieuwbare energiebronnen
            3. Blz. 93 A-03.04.03 De stad maakt dat elke inwoner participant wordt in duurzame energie en er direct voordeel uit haalt
      4. Blz. 94 BD-04: We bouwen aan een stad waar iedereen zich veilig voelt
        1. Blz. 95 Actieplannen
          1. Blz. 96 P-04.01: Stad Eeklo zet (samen met partners) in op diverse aspecten van veiligheid: preventie en handhaving
            1. Blz. 97 A-04.01.01 Er is jaarlijks een noodplanoefening op het grondgebied van de politiezone Meetjesland centrum
            2. Blz. 98 A-04.01.02 De stad onderschrijft de doelstellingen van de politiezone in het Zonaal Veiligheidsplan
            3. Blz. 99 A-04.01.03 Eeklo heeft slimme camera's op strategische plaatsen
            4. Blz. 100 A-04.01.04 Stad Eeklo maakt een huisnummerreglement op
            5. Blz. 101 A-04.01.05 We breiden de functie van gemeenschapswacht uit ten dienste van de bevolking
          2. Blz. 102 P-04.02: Brandpreventie- en bestrijding zorgen voor een grotere veiligheid in de stad
            1. Blz. 103 A-04.02.01 De stad onderschrijft de doelstellingen van de hulpverleningszone in het beleidsplan
          3. Blz. 104 P-04.03: Eeklo evolueert naar een gezonde leefomgeving
            1. Blz. 105 A-04.03.01 De stad denkt na over gezonde publieke zones (rook-, alcohol- en drugsvrij)
            2. Blz. 106 A-04.03.02 Eeklo voert een herstelplan uit om met en na corona de stad nieuw leven in te blazen (noodfonds)
            3. Blz. 107 A-04.03.03 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven federale overheid
            4. Blz. 108 A-04.03.04 Eeklo voert een corona-herstelplan uit in overeenstemming met initiatieven Vlaamse overheid
            5. Blz. 109 A-04.03.05 OCMW Eeklo voert een corona-herstelplan uit conform Vlaamse subsidie voor kwetsbare groepen
      5. Blz. 110 BD-05: We versterken ons economisch en toeristisch netwerk om onze troeven inzake ondernemen, werken en beleven verder te ontwikkelen
        1. Blz. 111 Actieplannen
          1. Blz. 112 P-05.01: De stad voert vernieuwend en proactief beleid om de lokale economie te versterken en jobs te creëren
            1. Blz. 113 A-05.01.01 Stad Eeklo faciliteert initiatieven voor betere aansluiting van onderwijs en arbeidsmarkt
            2. Blz. 114 A-05.01.02 We versterken de samenwerkingsmogelijkheden inzake werkgelegenheid met VDAB, Welzijnsband …
          2. Blz. 115 P-05.02: We trekken nieuwe ondernemers aan
            1. Blz. 116 A-05.02.01 De stad stimuleert nieuwe handelszaken in het kernwinkelgebied en startende ondernemers in Eeklo
            2. Blz. 117 A-05.02.02 We gebruiken een popupreglement en een doorstartpremie om nieuwe ondernemers te motiveren
          3. Blz. 118 P-05.03: Eeklo ontwikkelt geplande bedrijventerreinen tot vernieuwende sites ivm economie, ecologie, energie
            1. Blz. 119 A-05.03.01 Het nieuw aan te leggen bedrijventerrein Balgerhoeke is duurzaam en energieneutraal (energiehub)
            2. Blz. 120 A-05.03.02 Samenwerkingsverbanden tussen bedrijven worden gecoördineerd:deelmobiliteit, groenonderhoud, energie
            3. Blz. 121 A-05.03.03 De uitgebreide industrieterreinen op basis van RUP Broeken en Nieuwendorpe worden ingevuld
          4. Blz. 122 P-05.04: We zetten Eeklo op de toeristische kaart
            1. Blz. 123 A-05.04.01 Eeklo profileert zich als uitvalsbasis voor het Meetjesland, met eigen troeven
            2. Blz. 124 A-05.04.02 De potentie van samenwerking tussen toerisme en lokale economie/horeca wordt onderzocht
            3. Blz. 125 A-05.04.03 We faciliteren het ontstaan van nieuwe verblijfsmogelijkheden in de stad
            4. Blz. 126 A-05.04.04 We geven de verzusteringsgedachte een nieuwe impuls
          5. Blz. 127 P-05.05: De stad versterkt de diversiteit / onderscheidend vermogen in de handelskern
            1. Blz. 128 A-05.05.01 We zetten lokaal winkelen in de kijker
            2. Blz. 129 A-05.05.02 We versterken onze aanpak van de leegstand bij handelspanden
            3. Blz. 130 A-05.05.03 Stad Eeklo beloont duurzame renovatie van handelspanden
      6. Blz. 131 BD-06: We investeren in ons ruimtelijk netwerk om onze leefomgeving aantrekkelijk te maken
        1. Blz. 132 Actieplannen
          1. Blz. 133 P-06.01: Stad Eeklo neemt een voorbeeldrol op in (eigen) stadsontwikkelingsprojecten en stedelijk patrimonium
            1. Blz. 134 A-06.01.04 De stad speelt in op planningsopportuniteiten en mogelijkheid tot stedelijke ontwikkeling
            2. Blz. 135 A-06.01.05 We realiseren een parkbegraafplaats en ontmoetingsplek als onderdeel van de westelijke groenas
            3. Blz. 136 A-06.01.01 De Hartwijk groeit uit tot een duurzame voorbeeldwijk
            4. Blz. 137 A-06.01.02 Eeklo richt de Leopoldlaan opnieuw in
            5. Blz. 138 A-06.01.03 BPA 't kaaiken (en Kaaistraat) wordt uitgevoerd
            6. Blz. 139 A-06.01.04 De tweede fase van het voorplein aan het Sportpark wordt aangelegd
            7. Blz. 140 A-06.01.05 De stad realiseert het RUP stadsbos
            8. Blz. 141 A-06.01.06 De derde fase van de omgevingswerken in wijk Galgenakker wordt uitgevoerd
          2. Blz. 142 P-06.02: Eeklo zet in op kernversterking
            1. Blz. 143 A-06.02.01 De stad heeft een stadsvernieuwingsbudget voor oa strategische aankopen, opwaarderen straten/pleinen
            2. Blz. 144 A-06.02.02 Eeklo verhoogt beeldkwaliteit en duurzaamheid bouwprojecten via nieuwe stedenbouwkundige verordening
            3. Blz. 145 A-06.02.03 De zone Markt-Zuid wordt ontwikkeld in een publiek-private mix
            4. Blz. 146 A-06.02.04 De Markt wordt omgevormd tot een autovrije ontmoetingsplaats
          3. Blz. 147 P-06.03: De stad ijvert voor een kwaliteitsvol woningbestand
            1. Blz. 148 A-06.03.01 De stad pakt huisjesmelkerij, leegstand en krotverhuur aan via ondersteuning, handhaving & belasting
            2. Blz. 149 A-06.03.02 Stedelijke premies worden geactualiseerd en ingezet op buurten/wijken en levenslang wonen
            3. Blz. 150 A-06.03.03 De stad sluit een convenant af met Woonwijzer Meetjesland/Veneco
      7. Blz. 151 BD-07: Door het inzetten van kwaliteitsvolle vrijetijdsvoorzieningen en creaties versterken we de identiteit van Eeklo
        1. Blz. 152 Actieplannen
          1. Blz. 153 P-07.01: We gaan respectvol om met (on)roerend erfgoed
            1. Blz. 154 A-07.01.01 Eeklo renoveert het stadhuis op de Markt
            2. Blz. 155 A-07.01.02 De stad werkt een lokaal en regionaal tentoonstellingsbeleid uit i.s.m. Comeet
            3. Blz. 156 A-07.01.03 De stad werkt i.s.m. andere gemeenten een toekomstvisie uit voor het archief en erfgoed
          2. Blz. 157 P-07.02: De ABC-site is het fysieke en inhoudelijke knooppunt van cultuur en kunstbeleving in het Meetjesland
            1. Blz. 158 A-07.02.01 De stad investeert in de verbouwing van CC De Herbakker
            2. Blz. 159 A-07.02.02 De ABC-site is een participatieve kunst- en cultuurhub met podium voor lokale (amateur)kunsten
            3. Blz. 160 A-07.02.03 De dienst cultuur zet in op bovenlokaal cultuurbeleid en verruimt de samenwerking in stad en regio
          3. Blz. 161 P-07.03: De sportsites worden als 'themahub' verder uitgebouwd
            1. Blz. 162 A-07.03.01 De uitgebouwde sportpromotie zorgt er voor dat elke Eeklonaar in beweging is
            2. Blz. 163 A-07.03.02 De stad bouwt het Sportpark verder uit
            3. Blz. 164 A-07.03.03 Het sportstadion aan de Zandvleuge wordt geoptimaliseerd tot een toegankelijke sportsite
          4. Blz. 165 P-07.04: Cultuur breekt op een innoverende wijze uit het normale werkingspatroon
            1. Blz. 166 A-07.04.01 Bib en CC zetten in op fygitale realiteit en worden experimenteerruimtes voor digitale projecten
            2. Blz. 167 A-07.04.02 De bib ontwikkelt zich als derde plek voor de burger
            3. Blz. 168 A-07.04.03 Het cultuurcentrum is een bruishuis en verstevigt zijn profiel en merk t.v.v. de stad en regio
          5. Blz. 169 P-07.05: De jeugd krijgt kansen om zichzelf te zijn en te experimenteren
            1. Blz. 170 A-07.05.01 De stad helpt ruimte creëren voor jongeren om te experimenteren en ondersteunt hun evenementen
          6. Blz. 171 P-07.06: Stad Eeklo investeert in een bespeelbare stad die kadert in een uitgewerkte speelvisie
            1. Blz. 172 A-07.06.01 De stad investeert in de verdere ontwikkeling van het speelweefsel
            2. Blz. 173 A-07.06.02 De stad verhoogt de speelbaarheid van formele buitenspeelruimtes
            3. Blz. 174 A-07.06.03 De stad optimaliseert gedecentraliseerde sport-, speel- en buurtterreinen tot gezonde speelplekken
          7. Blz. 175 P-07.07: We zetten Eeklo in de kijker door (eigen) evenementen en markten
            1. Blz. 176 A-07.07.01 We bouwen een beleid uit rond evenementen(regie)
            2. Blz. 177 A-07.07.02 De Eeklose markten zijn trekpleisters voor inwoners en bezoekers
          8. Blz. 178 P-07.08: Verschillende vrijetijdsactoren werken samen aan een aantrekkelijk aanbod voor alle leeftijden
            1. Blz. 179 A-07.08.01 De kleuteropvang binnen de BKO ontvangt een kwaliteitslabel en wordt door Vlaanderen gefinancierd
            2. Blz. 180 A-07.08.02 Stad regisseert organisatie/samenwerking ivm geïntegreerd aanbod buitenschoolse opvang/activiteiten
            3. Blz. 181 A-07.08.03 De Blokhuttensite wordt multifunctioneel met prioriteit voor speelplein en bestaande verenigingen
            4. Blz. 182 A-07.08.04 De UiTPAS is de toegangskaart voor een betere vrijetijdsbeleving
      8. Blz. 183 BD-08: We zetten kwaliteitsvolle voorzieningen inzake onderwijs in om alle talenten te ontwikkelen in een open samenleving
        1. Blz. 184 Actieplannen
          1. Blz. 185 P-08.01: De stad wil voor alle inwoners gelijkwaardige toegang tot onderwijs via flankerend onderwijsbeleid
            1. Blz. 186 A-08.01.01 We bevorderen de slaagkansen van leerlingen uit het lager onderwijs
            2. Blz. 187 A-08.01.02 De stad ondersteunt een integraal spijbelbeleid
          2. Blz. 188 P-08.02: De stad heeft binnen leren en onderwijs aandacht voor specifieke doelgroepen
            1. Blz. 189 A-08.02.01 De stad begeleidt de trajecten 'ondersteuning alternerend leren'
            2. Blz. 190 A-08.02.02 We zetten intergemeentelijk in op e-inclusie van diverse doelgroepen (Allemaal Digitaal)
          3. Blz. 191 P-08.03: Eeklo versterkt haar imago als scholenstad
            1. Blz. 192 A-08.03.01 De stad renoveert de Kunstacademie
            2. Blz. 193 A-08.03.02 De stad stimuleert onderwijsnetoverschrijdende projecten en initiatieven
            3. Blz. 194 A-08.03.03 Stad Eeklo heeft aandacht voor concept 'brede school'
            4. Blz. 195 A-08.03.04 De stad zet in op een duidelijke communicatie rond het schoolaanbod
          4. Blz. 196 P-08.04: De Kunstacademie werkt actief samen met andere sectoren (lokale economie, cultuur, doelgroepenbeleid,…)
            1. Blz. 197 A-08.04.01 De KA! werkt samen met de cultuurpartners op de ABC-site
            2. Blz. 198 A-08.04.02 Vanuit de KA! zijn er samenwerkingen voor specifieke / nieuwe doelgroepen
            3. Blz. 199 A-08.04.03 De KA! voorziet een specifiek aanbod naar de scholen in de stad
      9. Blz. 200 BD-09: We zetten onze kwaliteitsvolle gezondheids- en sociale voorzieningen in om alle kansen te geven aan de inwoners
        1. Blz. 201 Actieplannen
          1. Blz. 202 P-09.01: Het 8b-principe van toegankelijkheid geldt voor het vrijetijdsaanbod van stad en verenigingen
            1. Blz. 203 A-09.01.01 We verzekeren diversiteit in vrije tijd via toeleiden van alle inwoners naar het reguliere aanbod
            2. Blz. 204 A-09.01.02 Stad Eeklo verzekert voor inwoners gelijkwaardige toegang tot vrije tijd via UiTPAS met kansentarief
          2. Blz. 205 P-09.02: Stad Eeklo streeft voor al haar inwoners gelijkwaardige toegang na tot (geestelijke) gezondheidszorg
            1. Blz. 206 A-09.02.01 We zorgen vanuit een regisseursrol voor aanpak van mogelijke toegangsdrempels tot gezondheidszorg
            2. Blz. 207 A-09.02.02 Eeklo maakt preventieve gezondheidszorg beter/toegankelijker met aandacht voor mensen in kansarmoede
            3. Blz. 208 A-09.02.03 Eeklo is een warme stad en zet in op mentale veerkracht voor alle inwoners
          3. Blz. 209 P-09.03: We stimuleren zorgzame buurten met bijzondere aandacht voor de meest kwetsbare inwoners
            1. Blz. 210 A-09.03.01 Noden en aanbod van professionele hulp en informele zorg worden in buurtanalyses in kaart gebracht
            2. Blz. 211 A-09.03.02 We zetten in op ontwikkelen en creëren van zorgzame buurten
            3. Blz. 212 A-09.03.03 Zonneheem doet inspanningen om toegankelijkheid te verzekeren en om alle Eeklonaars te bereiken
            4. Blz. 213 A-09.03.04 We leidden mensen toe naar diverse vormen van thuiszorg, met aandacht voor thuiswonende senioren
            5. Blz. 214 A-09.03.05 We dragen zorg voor mensen die in een sociaal isolement (dreigen) terecht (te) komen
            6. Blz. 215 A-09.03.06 De stad waardeert en ondersteunt mantelzorgers
            7. Blz. 216 A-09.03.07 De stad zet actief in op netwerking voor jongeren in verschillende buurten
          4. Blz. 217 P-09.04: We zetten in op bestrijding van allerlei vormen van kansarmoede bij kinderen/jongeren/gezinnen
            1. Blz. 218 A-09.04.01 Stad Eeklo werkt een gezinsarmoedebestrijdingsplan uit
            2. Blz. 219 A-09.04.02 We bereiken aanstaande en jonge ouders en realiseren hun sociale rechten
            3. Blz. 220 A-09.04.03 Stad Eeklo investeert in brugfiguren in het onderwijs
            4. Blz. 221 A-09.04.04 We bieden begeleiding en ondersteuning op vlak van welzijn en werk aan kwetsbare jongeren via LINK
            5. Blz. 222 A-09.04.05 (Project)subsidies bieden (experimenteer)ruimte aan organisaties die sociale grondrechten realiseren
          5. Blz. 223 P-09.05: We voeren een actief diversiteitsbeleid ivm verschillen in afkomst, seksuele geaardheid, handicap
            1. Blz. 224 A-09.05.01 De stad stimuleert haar inwoners tot een open en positieve houding t.o.v. diversiteit
            2. Blz. 225 A-09.05.02 Stad Eeklo maakt werk van taal als insluitingsmechanisme bij kinderen en jongeren
            3. Blz. 226 A-09.05.03 De stad voert een antidiscriminatiebeleid dat doorwerkt in facetten als wonen, werken en vrije tijd
            4. Blz. 227 A-09.05.04 De stad regisseert de 4de pijler van het inburgeringstraject: participatie en sociale netwerking
          6. Blz. 228 P-09.06: Eeklo vergroot de toegankelijkheid van (betaald) werk voor kwetsbare personen via trajecten op maat
            1. Blz. 229 A-09.06.01 De stad zorgt voor sociale activering voor personen die niet op de arbeidsmarkt terecht kunnen
            2. Blz. 230 A-09.06.02 De stad biedt, samen met partners, maatwerk aan kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt
            3. Blz. 231 A-09.06.03 Het OCMW sluit een convenant af met Kringloopwinkel Meetjesland ikv sociale activering
            4. Blz. 232 A-09.06.04 Partners in jeugd/hulpverlening/arbeid gaan via veilige ruimte met jongeren op pad vanuit DE PLEK
          7. Blz. 233 P-09.07: We werken aan toegankelijke soc. hulp/dienst/zorgverlening met oog voor onderbescherming/outreaching
            1. Blz. 234 A-09.07.01 Op basis van buurtanalyses zetten we nabije, outreachende zorg- en dienstverleningsinitiatieven op
            2. Blz. 235 A-09.07.02 Voor de realisatie van samenwerkingsverband GBO werken we met partners; Welzijnsband is trekker
            3. Blz. 236 A-09.07.03 Stad en OCMW sluiten een convenant af met Wijkcentrum De Kring
          8. Blz. 237 P-09.08: Eeklo is actor in het verhogen van de toegankelijkheid/betaalbaarheid van kwalitatieve woningen voor elke inwoner
            1. Blz. 238 A-09.08.01 De stad zorgt voor een (beter) woningaanbod voor kwetsbare inwoners, waaronder dak- en thuislozen
            2. Blz. 239 A-09.08.02 Het Sociaal Huis staat in voor woonbegeleiding van bewoners noodwoningen en voor energiebegeleiding
            3. Blz. 240 A-09.08.03 We staan in voor de opvang van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne
          9. Blz. 241 P-09.09: Plan Samenleven
            1. Blz. 242 A-09.09.01 We ontwikkelen een lokaal actieplan voor de aanpak van polarisatie en rollen dit uit
            2. Blz. 243 A-09.09.02 Volwassen anderstaligen nemen deel aan een oefenkans
            3. Blz. 244 A-09.09.03 We brengen kwetsbare jongeren in contact met sport
            4. Blz. 245 A-09.09.04 Brugfiguren maken de brug tussen kwetsbare gezinnen en onderwijs
            5. Blz. 246 A-09.09.05 Ontwikkelen van een lokaal actieplan voor toegankelijkheid van publieke gebouwen en de uitrol ervan
            6. Blz. 247 A-09.09.06 We begeleiden gezinnen om de sociale mix in scholen te bevorderen
    2. Acties
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap