A-01.08.04 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze klantgerichte processen

Deze plannen zijn te realiseren i.s.m. ICT, interne organisatie en al de klantgerichte diensten. Voor het uitbouwen van de eerste lijn is het nodig om de burgergerichte processen te beschrijven en te optimaliseren. Het verkorten van de doorlooptijd en klantvriendelijke bejegening zijn in die zin heel belangrijk
Stand van zaken
2022:
De tool Topdesk biedt veel onontgonnen mogelijkheden. De stafmedewerker procesbeheer wenst een aantal klantgerichte processen te stroomlijnen en te digitaliseren, dit in samenwerking met de diensten. We opteren om tegen eind 2023 28 klantgerichte processen te digitaliseren, met als doel de klanttevredenheid te verhogen. De stafmedewerker volgde in november een dag met verschillende lezingen over de mogelijkheden van Topdesk. Deze mogelijkheden werden bekeken met het diensthoofd ICT en digitalisering.
Een proces dat herhaalde keren werd bekeken met de dienst mobiliteit, is het proces inname openbaar domein en huren parkeerverbodsborden. Tijdens het voorjaar is ingezet op verbetering van de communicatie op de website. Het was de bedoeling een Eaglebe-academy te organiseren in september, maar dat ging niet door.
De werkwijze parkeerverbodsborden wordt in 2023 herbekeken door de dienst openbare werken en mobiliteit. Eens er een beslissing is, zullen de stafmedewerker procesbeheer en de dienst dit proces optimaliseren.
We gaan ook aan de slag met het proces meldingen via de website. We bekijken hoe we dit kunnen optimaliseren wat opvolging betreft en communicatie met de aanvrager.
Financiële tabel 2022
JR 2022 | Kost_2022 | Opbrengst_2022 |
---|