A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing

Citymarketing zal ervoor zorgen dat bedrijven, instanties en personen Eeklo leren kennen en zich hier willen vestigen. De sterktes van de stad worden uitgespeeld. De brede dienstverlening komt aan bod en zorgt ervoor dat Eeklo aantrekkelijk is.
Om in te zetten op een beter imago moet Eeklo zijn troeven in de schijnwerpers plaatsen: gebruik van sociale media, de website, inzetten van ambassadeurs, ondersteunen van de communicatiedienst via externe deskundigen, enz.
Stand van zaken
2022:
Het bestek "Aanstelling bureau voor de opstart en implementatie van een te ontwikkelen identiteit voor stad Eeklo" werd in september 2022 verstuurd. In de loop van november 2022 stelden de drie inschrijvers tijdens een voorstelling hun team, traject en case voor. Na evaluatie en quotering op basis van de gunningscriteria, is de aanstelling van het bureau voorzien begin januari 2023. Tussen half september en eind oktober 2022 werd i.s.m. Indiville de burgerbevraging "Eeklo in de toekomst" afgenomen, die zal dienen als nulmeting omtrent imago en identiteit.
Financiële tabel 2022
JR 2022 | Kost_2022 | Opbrengst_2022 | ||
---|---|---|---|---|
Exploitatie | ||||
Ontvangsten | 5.000,00 | 0,00 | 5.000,00 | |
Uitgaven | 39.311,46 | 39.311,46 | 0,00 | |
Totaal Exploitatie | -34.311,46 | -39.311,46 | 5.000,00 |