Samenwerking tussen de verschillende diensten gebeurt door regelmatige afstemming en betrokkenheid. Bij het in kaart brengen van de processen zal de procesmedewerker ervoor zorgen dat er vertegenwoordiging van de verschillende diensten rond de tafel zit om mee te denken en mee te modelleren.

Stand van zaken

2022:
De uitrol van het project E365, in samenwerking met Wortell, biedt perspectief voor digitalisering van processen. Ook Topdesk biedt veel onontgonnen mogelijkheden. De stafmedewerker procesbeheer hoopt op die manier een groot deel van de kleinere interne processen te stroomlijnen en te digitaliseren.
Tijdens een consultancynamiddag met Topdesk leerde de stafmedewerker procesbeheer zelf formulieren te bouwen in Topdesk. Na goedkeuring van de collega's ICT worden de aangemaakte formulieren ter beschikking gesteld in de servicedesk aan de ondersteunende diensten. Een aantal omslachtige processen die veel heen en weer geloop met papier inhouden, zal dan via de digitale snelweg verlopen. We opteren om 12 ondersteunende processen te digitaliseren voor halfweg 2023 met als doel de tevredenheid van de interne klant te verhogen. 

In november volgde de stafmedewerker procesbeheer een dagje Topdesk on tour in Mechelen. Verschillende items werden uitgediept, de meegebrachte kennis werd gedeeld met het diensthoofd ICT en digitalisering. De bouwsteentjes worden meegenomen in het project uitbouw servicedesk.

Financiële tabel 2022

JR 2022 Kost_2022 Opbrengst_2022