Voetgangers en fietsers worden zoveel mogelijk beschermd via (her)inrichting van de verkeersinfrastructuur.
Dit gaat ook om duurzaam belijnen van de wegen. 
Er wordt een netwerk langzaam verkeer uitgewerkt. Elk project wordt nagekeken ivm toegankelijkheid voor blinden/slechtzienden.
Vanuit het mobiliteitsplan wordt werk gemaakt van een fietsbeleidsplan.

Stand van zaken

2022:
Inventaris van de voetpaden is in orde.
Binnen het Kopenhagenplan (Vlaamse subsidie voor aanleg/herstel fietspaden) werd een subsidieaanvraag opgemaakt en ingediend. Het gaat om een investeringsplan in diverse fasen, met drie projecten. Deze komen vanaf 2023 allemaal onder deze actie terecht. 

Kopenhagenplan - project 1 - verbeteren van fietscomfort / toplaag vernieuwen
 - 2023 Moerstraat, Vlaspad en Boterhoek
 - 2024 Burg. Lionel Pussemierstraat, Vrombautstraat en Waaistraat

Kopenhagenplan - project 2 - verhogen veiligheid fietsoversteekplaats
 - 2022 Oostveldstraat oude zwembadsite
 - 2023 N9 - Oostveldstraat - fietssnelweg F42
 - 2024 Mandeweegsken - Ijzerstraat en Sint-Jannekespad

Kopenhagenplan - project 3 - infrastructurele ingrepen
 - 2023 Heldenpark / Geraniumlaan, Zandvleuge
 - 2024 Kriekmoerstraat, N9 stationsomgeving, Vrouwestraat en Ithakapad

Een themacollege vond plaats op 16/05/2022 waarin alle werken voor 2022/2023/2024 werden besproken.

Stand van zaken - indicator

G

Financiële tabel 2022

JR 2022 Kost_2022 Opbrengst_2022
Exploitatie
Uitgaven 1.600,00 1.600,00 0,00
Totaal Exploitatie -1.600,00 -1.600,00 0,00
Investering
Uitgaven 82.845,94 82.845,94 0,00
Totaal Investering -82.845,94 -82.845,94 0,00

Status

in uitvoering