Het dienstverleningsconcept binnen onze organisatie wordt herdacht en geïmplementeerd (front-/backoffice). We bouwen de digitale dienstverlening optimaal uit. We zetten in op maximaal toegankelijke loketten (digitaal en fysiek) en optimaliseren onze dienstverlening, met bijzondere aandacht voor toegankelijkheid binnen de uitbouw van de dienstverlening. We besteden ook aandacht aan de opleiding van personeel om dit concept ten volle uit te rollen.
Het klantgeleidingssysteem werkt al in de dienst Burgerzaken. In andere publieksdiensten wordt dit vanaf 2022 verder uitgerold. 
We blijven ook investeren in fysieke toegankelijkheid.

Stand van zaken

2022:

Er werd in de eerste helft van 2022 een visienota uitgewerkt en voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen in het kader van de verhuis van de stadsdiensten.
Verdere uitwerking en bespreking van de visie 'dienstverleningsconcept' volgde in een werkgroep.
De visienota m.b.t. het dienstverleningsconcept dient nog verder politiek afgetoetst te worden. In afwachting van deze beslissing werd de balie van het stadskantoor alvast klantvriendelijker en ontvankelijker ingericht. In het voorjaar van 2023 wordt ook de wachtruimte opnieuw ingericht.
De digitale dienstverlening werd intern voorbereid door de introductie van het Office 365-pakket via interne opleidingen. Het Office 365-pakket is in gebruik, maar de overschakeling naar Sharepoint laat op zich wachten. Verwachte implementatie nog voor de zomer van 2023, waarna er trainingen op maat voor alle diensten worden voorzien.
De dienst Omgeving heeft de nodige inhoudelijke voorbereidingen en besprekingen gedaan om met het afsprakensysteem van start te kunnen gaan.

Financiële tabel 2022

JR 2022 Kost_2022 Opbrengst_2022
Exploitatie
Uitgaven 1.512,50 1.512,50 0,00
Totaal Exploitatie -1.512,50 -1.512,50 0,00
Investering
Uitgaven 32.324,92 32.324,92 0,00
Totaal Investering -32.324,92 -32.324,92 0,00