A-05.04.02 De potentie van samenwerking tussen toerisme en lokale economie/horeca wordt onderzocht

Het gaat om:
- uitbouw van een toeristisch infopunt centraal in de stad;
- overleg met horeca, plaatselijke ondernemers en uitbaters van verblijven voor de opvang van toeristen;
- afstemming met het strategisch-commercieel plan.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
2024: De Valentijnsvitrines en Valentijnswandeling: de Valentijnsvitrines van 2023 vielen erg in de smaak bij bezoekers en ondernemers, velen behielden het kunstwerk op hun ramen tot ver voorbij Valentijn. In 2024 dacht artiest Dirk Van Bun een nieuw concept uit voor de vitrines, nl. Eek-love-songs. Liedjesteksten van bekende Nederlandstalige lovesongs werden op de vitrines aangebracht en gebundeld in een playlist die kon worden gedownload. In 2024 namen 25 ondernemers deel.
Er was een nieuwe samenwerking met Ment TV:
- Eeklo als winkelstad voor kerstkoopjes en de Eeklose handelaars promoten tijdens de kerstperiode.
- Eeklo als een sterk merk presenteren.
- Een positief verhaal brengen aan de hand van het citymarketingplan en het strategisch-commercieel plan.
Het horecabeleidsplan wordt intern voorbereid, zoals ook het strategisch commercieel plan werd opgesteld. In 2025 zal dit plan worden opgesteld, waarbij partners als horeca Vlaanderen en begeleiding van provincie Oost-Vlaanderen zullen worden betrokken.
Er worden in 2025 opnieuw Valentijnsvitrines aangeboden aan de ondernemers, 22 ondernemers zullen deelnemen. Deze keer worden valentijnsrebussen op de vitrines geschilderd, die de klanten kunnen oplossen. Juiste oplossingen maken kans op een doosje pralines.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
JR 2024 | MJP 2024 | ||
---|---|---|---|
Exploitatie | |||
Ontvangsten | 0,00 | 500,00 | |
Uitgaven | 7.362,85 | 14.000,00 | |
Totaal Exploitatie | -7.362,85 | -13.500,00 | |
Totaal | -7.362,85 | -13.500,00 |