A-01.08.04 We voeren aanbevelingen en verbetervoorstellen uit voor onze klantgerichte processen

Deze plannen zijn te realiseren i.s.m. ICT, interne organisatie en al de klantgerichte diensten. Voor het uitbouwen van de eerste lijn is het nodig om de burgergerichte processen te beschrijven en te optimaliseren. Het verkorten van de doorlooptijd en klantvriendelijke bejegening zijn in die zin heel belangrijk.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
2024: Het proces meldingen openbare werken, mobiliteit, groen en Eeklonet werd verder bekeken. De dienst stelde verschillende behandelaarsgroepen aan waardoor de doorlooptijd van de melding korter wordt. Het formulier is opnieuw aangepast zodat de drempel voor de burger om een melding te maken lager is. Nog eenvoudiger maken zou in principe kunnen, maar dan is er intern meer werk om de melding bij de juiste dienst of behandelaar te krijgen. Nu kan de melder het item aanklikken en dat wordt dan rechtstreeks naar de juiste behandelaarsgroep doorgesluisd.
De interne medewerkers werden gevraagd om mondelinge meldingen van de burger in het meldingsformulier op de website onder te brengen. Een medewerker kan ook een melding inbrengen via de interne servicedesk, maar dat zorgt ervoor dat de verdere feedback naar de medewerker verloopt en niet naar de melder.
Samen met de dienst communicatie zijn antwoordmails aangemaakt zodat we de burger op een efficiënte en klantvriendelijke manier op de hoogte kunnen houden van wat er met de melding gebeurt.
Er is een meldingsformulier speciaal voor de gemeenschapswachten aangemaakt, zodat zij ook bij slecht weer de meldingen gemakkelijk kunnen inbrengen. Vanuit dat formulier zal hun leidinggevende cijfers kunnen halen voor monitoring. Vooral de opsplitsing sluikstort en verkeerd geplaatste vuilzakken is interessant voor de dienst. Dit formulier is in de loop van 2024 al een paar keer geëvalueerd en aangepast.
De dienst omgeving wenst hun meldingen ook onder te brengen in de servicedesk.
Zowel de meldingen van de gemeenschapswacht als de meldingen publieke ruimte en de dienst omgeving zullen op termijn op kaarten te raadplegen zijn. De coördinator GIS is hierin betrokken.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
JR 2024 | MJP 2024 | ||
---|---|---|---|
Totaal | 0,00 | 0,00 |