A-01.08.02 Stad Eeklo werkt een communicatieplan uit

De communicatiedienst herbekijkt de externe communicatie. De volledige dienstverlening wordt onder de loep genomen en er wordt een stramien uitgewerkt. Er wordt een intern proces opgemaakt dat steeds opgeroepen kan worden door alle diensten.
De communicatiedienst onderzoekt ook de huidige noden van de organisatie en vertaalt deze informatie naar een plan. Er wordt een leidraad uitgewerkt zodat de diensten meer duidelijkheid krijgen over wie/waar/wanneer/… Dit omvat ook een interne e-mailpolicy.
Deze actie omvat zowel interne als externe communicatie.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
2024: In de visienota van het citymarketingtraject, dat eind mei 2024 werd gelanceerd, werd de merkessentie en positionering van stad Eeklo bepaald. De doelgroepen en speerpunten op vlak van promotie en communicatie uit de visienota kunnen nu worden meegenomen in een ruimer overkoepelend communicatieplan met strategische en operationele communicatiedoelstellingen. Op basis van algemene communicatiedoelstellingen, speerpunten uit de visienota citymarketing en inzichten uit werking van de voorbije twee jaar is een communicatieplan in opmaak.
Op basis van voorgaande en de kennismaking met de nieuwe bestuursploeg eind 2024 wordt tegen half 2025 een eerste communicatieplan opgemaakt dat een leidraad vormt en de strategische doelstellingen op vlak van communicatie weergeeft. Het wordt een dynamisch document dat in wisselwerking zal treden met het nog op te maken meerjarenplan en kan bijgestuurd worden bij nieuwe tendensen op vlak van communicatie of nieuwe beleidsaccenten.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
JR 2024 | MJP 2024 | ||
---|---|---|---|
Totaal | 0,00 | 0,00 |