A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing

Citymarketing zal ervoor zorgen dat bedrijven, instanties en personen Eeklo leren kennen en zich hier willen vestigen. De sterktes van de stad worden uitgespeeld. De brede dienstverlening komt aan bod en zorgt ervoor dat Eeklo aantrekkelijk is.
Om in te zetten op een beter imago moet Eeklo zijn troeven in de schijnwerpers plaatsen: gebruik van sociale media, de website, inzetten van ambassadeurs, ondersteunen van de communicatiedienst via externe deskundigen, enz. Een citymarketingplan wordt opgemaakt en uitgerold.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
2024: Eind mei lanceerden we de nieuwe merkessentie, citymarketingvisie en ambassadeurscampagne. Vertrekkend vanuit de kenmerken van Eeklo, haar kernelementen en karakter werd vorm gegeven aan de positionering van de stad. Uit alle participatierondes kwam naar voren dat Eeklo een stad in beweging is én een stad die je beweegt. Wie we zijn, waar we voor staan en voor gaan, hebben we samengevat in een manifest zodat we samen met alle diensten de juiste (communicatie)keuzes maken. Naast citymarketing wordt in de toekomst ook ingezet op citymaking. Op verschillende domeinen worden strategische keuzes gemaakt waaruit concrete acties moeten voortvloeien op vlak van productontwikkeling en promotie.
Na de zomer werd een overleg ingepland met de diensten die betrokken zijn bij woonbeleid, één van de domeinen die zijn opgenomen in de visienota over citymarketing. Op basis daarvan en, in overleg met de diensten en beleid, zullen in de toekomst doelstellingen en acties worden uitgewerkt. Via onze diverse communicatiekanalen en dankzij onze vernieuwde huisstijl tonen we dagdagelijks de dienstverlening van de verschillende stadsdiensten die onze stad in beweging brengen.
Omwille van de bestuurswissel zal het project van citymaking in 2025 worden voorgelegd aan de nieuwe bestuursploeg waarbij in overleg met het citymarketingbureau enkele voorstellen van citymaking worden gedaan. Ondertussen werken alle diensten dagdagelijks in hun dienstverlening aan projecten voor een stad in beweging. Aan de hand van woord en beeld in artikels, visuals en storytelling in onze diverse kanalen zoals het Eikenblad, social media ... promoten we onze stad.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
JR 2024 | MJP 2024 | ||
---|---|---|---|
Exploitatie | |||
Ontvangsten | 0,00 | 0,00 | |
Uitgaven | 146.609,14 | 224.168,00 | |
Totaal Exploitatie | -146.609,14 | -224.168,00 | |
Totaal | -146.609,14 | -224.168,00 |