A-02.02.01 De stad wil via infrastructurele ingrepen het doorgaand verkeer weren in wijken en woonstraten
Het doorgaand verkeer weren uit woonwijken en -straten zal gebeuren via o.m. poorteffecten, drempels, standaardprofielen volgens snelheid ...
Vroeger werden de wegen voor niet-gemotoriseerd vervoer (de zogenaamde ‘trage wegen’) te weinig beschermd. Die wegen werden vaak ingenomen voor privédoeleinden en vervielen wanneer ze lange tijd niet gebruikt werden als buurt- of voetweg. De gemeenten hadden te weinig slagkracht om daar iets aan te doen of om een beleid uit te tekenen voor het niet-gemotoriseerd vervoer (of ‘zachte mobiliteit’) op hun grondgebied. Met het nieuwe decreet gemeentewegen komt hier verandering in: de gemeenten krijgen bevoegdheden die hen in staat stellen een veilig, fijnmazig netwerk van gemeentewegen uit te bouwen.
In deze actie is er ook aandacht voor een circulatieplan.
Financiële tabel
JR 2022 | JR 2023 | MJP 2024 | MJP 2025 | MJP 2026 | MJP 2027 | ||
I | Investering | ||||||
Uitgaven | 2.873,75 | 5.139,17 | 1.100,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Totaal Investering | -2.873,75 | -5.139,17 | -1.100,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Totaal | -2.873,75 | -5.139,17 | -1.100,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |