G
Terug
A-07.04.03 Het cultuurhuis is een bruishuis en verstevigt zijn profiel en merk t.v.v. de stad en regio

CH Herbakker zet in op marketing via Facebook, website en promotie. CH Herbakker wordt/blijft een bruisend huis vol cultuur, en profileert zich binnen de stad, maar ook in de regio.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
1ste helft 2025:
- In het voorjaar 2025 werden 39 eigen voorstellingen geprogrammeerd, waarvan 12 uitverkocht. Er kwamen 8.016 bezoekers over de vloer. In totaal kwamen er 4.308 leerlingen en leerkrachten naar de schoolvoorstellingen.
- Bij sommige voorstellingen hebben we extra omkadering voorzien. Kinderen konden zich voor en na de voorstelling 'Shenanigans' op 19/01/2025 uitleven in de foyer met speelgoed van Hubsakee. Bij het concert op 23/01/2025 'The Rhythm of the Night' werden nog plaatjes gedraaid in de foyer door een DJ. Op 18/05/2025 konden kinderen creatief aan de slag na de voorstelling 'Ginger'. Ook voor scholen werd ingezet op omkadering in de klassen vooraf. Theater FroeFroe kwam drie dagen naar Eeklose scholen om 'UNDRWRLD' in te leiden. KOPERGIETERY voorzag een bewegingsworkshop na de voorstelling 'Lijfbouwers' in de polyvalente zaal.
- De opmaak van de seizoensbrochure werd na procedure toegewezen aan Tom Suykens. Het thema 'Generaties Aan Zet' werd verweven doorheen de brochure als rode draad (met quotes van personeelsleden en interviews met vier vrouwen uit verschillende generaties). Er werden 5.000 exemplaren gedrukt waarvan we ca. 2.500 exemplaren per post verzonden op basis van opgegeven adres en vraag tot ontvangst van een brochure. Daarnaast werd promotie gevoerd via advertenties (Promeet, brochure Helden in het Park), borden langs de invalswegen en de reguliere kanalen.
- De firma BrandYou ondersteunde van midden april t.e.m. midden juli het cultuurhuis bij social media posts om zo het bereik te vergroten. De evaluatie wordt in september doorgevoerd.
- De naam van het cultuurhuis is sinds januari 2024 gewijzigd. In dit eerste seizoen na de bekendmaking van de nieuwe naam stellen we vast dat het merk en het logo goed ingang vinden bij het publiek en de bezoekers maar dat leveranciers, collega's en partners moeten herinnerd worden aan de nieuwe identiteit. De verdere verspreiding en branding van het merk en het logo van Cultuurhuis Herbakker staat ook in 2025-2026 hoog op de agenda van de afdeling cultuur. We merken dat de dynamische PR-stijl in de campagnes van de Herbakker - die via website en socials in beeld en sterke filmpjes wordt gemonteerd en gespreid - niet onopgemerkt blijft voor CC's uit de brede regio. Ook op de seizoensbrochure ontvingen we veel positieve bijval, zowel van bezoekers als van professionals.
- In het voorjaar 2025 werd de infrastructuur van CH Herbakker 65 dagen (januari - juli 2025) ter beschikking gesteld aan derden.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2025
MJP 2025 | Opbrengst 2025 | Kost 2025 | ||
---|---|---|---|---|
Exploitatie | ||||
Uitgaven | 84.767,00 | 0,00 | 32.232,53 | |
Totaal Exploitatie | -84.767,00 | 0,00 | -32.232,53 | |
-84.767,00 | 0,00 | -32.232,53 |