Het doorgaand verkeer weren uit woonwijken en -straten zal gebeuren via o.m. poorteffecten, drempels, standaardprofielen volgens snelheid ...

Vroeger werden de wegen voor niet-gemotoriseerd vervoer (de zogenaamde ‘trage wegen’) te weinig beschermd. Die wegen werden vaak ingenomen voor privédoeleinden en vervielen wanneer ze lange tijd niet gebruikt werden als buurt- of voetweg. De gemeenten hadden te weinig slagkracht om daar iets aan te doen of om een beleid uit te tekenen voor het niet-gemotoriseerd vervoer (of ‘zachte mobiliteit’) op hun grondgebied. Met het nieuwe decreet gemeentewegen komt hier verandering in: de gemeenten krijgen bevoegdheden die hen in staat stellen een veilig, fijnmazig netwerk van gemeentewegen uit te bouwen.
In deze actie is er ook aandacht voor een circulatieplan.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

1ste helft 2025:

  • Melkerij werd onthard om het verkeer af te remmen.
  • Scoutspad werd onthard en de in- en uitrit van de parking van het Sportpark werden aangepakt.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2025

MJP 2025 Opbrengst 2025 Kost 2025
Investering
Uitgaven 1.100,00 0,00 999,85
Totaal Investering -1.100,00 0,00 -999,85