Stad Eeklo onderschrijft de principes van Informatie Vlaanderen zoals het 'Only Once' principe (wat herbruikbaarheid van data verhoogt en een vereenvoudiging voor burger en onderneming inhoudt - 1 x je gegevens ingeven is voldoende) en 'no wrong door' (gericht worden doorverwezen naar de dienst of informatie die burgers zoeken of waar zij behoefte aan hebben - er is maar 1 portaal binnen de overheid).

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

1ste helft 2025:

Volgende zaken werden uitgevoerd tijdens de eerste twee kwartalen van 2025:

  • digitaliseringen i.f.v. gemeenteraad;
  • migratie naar Sharepoint BKO's en secretariaat BKO;
  • weergeven van TOPdesk informatie op GIS-kaarten (project ongoing);
  • voorbereidingen uitrol CRM LB365;
  • voorbereidingen exit data Corsa;
  • AI policy;
  • voorzien netwerk (vast + WiFi) renovatie stadhuis;
  • koppelen facility devices stadhuis (Edge gateway HVAC, audio ...);
  • Déhora Planpoint Belrai koppeling;
  • migratie mobiele telefonie van Proximus naar Orange;
  • vernieuwen server nooddeuren Sportpark;
  • WiFi Buurthuis Kom.erbij;
  • WiFi Buurthuis 't Roze Blommeke;
  • balie registratie app Sociaal Huis;
  • voorbereidingen migraties datalijnen van Proximus naar Telenet;
  • vernieuwen biometrie Burgerzaken;
  • boekingen schoolbezoeken bib;
  • Sierra -> signing gateway;
  • voorbereidingen cutover naar RCLOUD.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2025

MJP 2025 Opbrengst 2025 Kost 2025
Exploitatie
Uitgaven 2.000,00 0,00 0,00
Totaal Exploitatie -2.000,00 0,00 0,00