G
Terug
A-01.08.03 Stad Eeklo gaat voor modern informatiebeheer met gerichte doorverwijzing

Stad Eeklo onderschrijft de principes van Informatie Vlaanderen zoals het 'Only Once' principe (wat herbruikbaarheid van data verhoogt en een vereenvoudiging voor burger en onderneming inhoudt - 1 x je gegevens ingeven is voldoende) en 'no wrong door' (gericht worden doorverwezen naar de dienst of informatie die burgers zoeken of waar zij behoefte aan hebben - er is maar 1 portaal binnen de overheid).
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
1ste helft 2025:
Volgende zaken werden uitgevoerd tijdens de eerste twee kwartalen van 2025:
- digitaliseringen i.f.v. gemeenteraad;
- migratie naar Sharepoint BKO's en secretariaat BKO;
- weergeven van TOPdesk informatie op GIS-kaarten (project ongoing);
- voorbereidingen uitrol CRM LB365;
- voorbereidingen exit data Corsa;
- AI policy;
- voorzien netwerk (vast + WiFi) renovatie stadhuis;
- koppelen facility devices stadhuis (Edge gateway HVAC, audio ...);
- Déhora Planpoint Belrai koppeling;
- migratie mobiele telefonie van Proximus naar Orange;
- vernieuwen server nooddeuren Sportpark;
- WiFi Buurthuis Kom.erbij;
- WiFi Buurthuis 't Roze Blommeke;
- balie registratie app Sociaal Huis;
- voorbereidingen migraties datalijnen van Proximus naar Telenet;
- vernieuwen biometrie Burgerzaken;
- boekingen schoolbezoeken bib;
- Sierra -> signing gateway;
- voorbereidingen cutover naar RCLOUD.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2025
MJP 2025 | Opbrengst 2025 | Kost 2025 | ||
---|---|---|---|---|
Exploitatie | ||||
Uitgaven | 2.000,00 | 0,00 | 0,00 | |
Totaal Exploitatie | -2.000,00 | 0,00 | 0,00 | |
-2.000,00 | 0,00 | 0,00 |