A-07.04.03 Het cultuurcentrum is een bruishuis en verstevigt zijn profiel en merk t.v.v. de stad en regio
CH Herbakker zet in op marketing via Facebook, website en promotie. De Herbakker wordt/blijft een bruisend huis vol cultuur, en profileert zich binnen de stad, maar ook in de regio.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
1ste helft 2024: Het cultuurhuis werd in januari plechtig heropend na een periode van verbouwingswerken. Deze opening werd gestart met een academische zitting op 11/01/2024 in aanwezigheid van onder meer Jan Jambon, minister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams Minister van cultuur. Het openingsweekend op 12 en 13/01/2024 trok maar liefst 4.000 bezoekers (zie ook A-07.02.02).
In het kader van het 30-jarig bestaan van het cultuurhuis werd tijdens het openingsweekend een feestmagazine gelanceerd. Vrijwilligers, (ex-)medewerkers, artiesten, partners ... werden geïnterviewd. Het magazine werd uitgedeeld aan de aanwezigen op de academische zitting en de seizoenspresentatie, aan de vrijwilligers en artiesten tijdens het openingsweekend en aan de vrienden van het cultuurhuis.
Ter gelegenheid van de opening van het cultuurhuis creëerde Lukas Verstraete, illustrator met Eeklose roots, een werk op maat. Dit werk bevindt zich in het sas aan de lift en kan ook bekeken worden vanuit KA!.
Het cultuurhuis veranderde in januari 2024 van naam en huisstijl: CC De Herbakker werd omgedoopt tot Cultuurhuis Herbakker. Via het agency Supermoon en in nauwe samenwerking met de communicatiedienst werd een nieuwe huisstijl gelanceerd die bij deze naamswijziging past. Deze omschakeling werd extra gepromoot:
- er werd een vierluikfolder in de nieuwe huisstijl ontwikkeld met daarin de programmatie van het voorjaar 2024; deze folder werd vanaf januari verspreid;
- extra promo via borden aan de invalswegen;
- paneel aan de Markt met programmatie voorjaar 2024 werd bedrukt;
- promovideo werd ontwikkeld en gelanceerd op de seizoenspresentatie;
- live-uitzending van het programma 'Weekwatchers' op Radio 2 op zaterdag 22/06/2024 waarin het cultuurhuis extra werd gepromoot;
- advertentie in brochure Helden in het Park, verspreid in een oplage van 27.000 exemplaren.
In het voorjaar 2024 werden nog 58 voorstellingen geprogrammeerd, waarvan 27 uitverkocht.
Het cultuurhuis ontving 11.345 bezoekers, tegenover 3.414 in het voorjaar van 2023.
Er werd ook extra ingezet op omkadering bij familievoorstellingen om het cultuurhuis op die manier meer 'bruis' te geven.
Op 12/06/2024 vond de seizoenspresentatie Fast Forward plaats. Het seizoen 2024-2025 (75 voorstellingen) werd voorgesteld door de programmatoren en gasten. Muzikale omkadering en een receptie zorgden voor een extraatje. Op 20/06/2024 startte de ticketverkoop.
De seizoensbrochure werd opgemaakt door Jos Notteboom. Het thema 'thuiskomen' werd verweven door o.a. quotes van medewerkers en interviews met lokale artiesten. De nadruk ligt op het 'huiselijke' om het merk Cultuurhuis Herbakker te verstevigen als bruishuis en open huis. Er werden 5.000 exemplaren gedrukt.
Het systeem van de Vriendenpas, waarbij vrienden van het cultuurhuis een onmiddellijke korting per voorstelling genieten, werd behouden.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
MJP 2024 | Opbrengst 2024 | Kost 2024 | ||
Exploitatie | ||||
Uitgaven | 91.022,00 | 0,00 | 47.479,77 | |
Totaal Exploitatie | -91.022,00 | 0,00 | -47.479,77 | |
-91.022,00 | 0,00 | -47.479,77 |