Dit omvat de uitrol van het strategisch-commercieel plan, het uitwerken van het detailhandelsplan (handelsprofiel) en de opmaak van het horecabeleidsplan.

Het strategisch plan om Eeklo commercieel op de kaart te zetten in het Meetjesland wordt uitgewerkt. We doen daarvoor een beroep op de kennis van de handelaars en ondernemers zelf. Daarnaast werken we systemen uit om ondersteuning te geven aan handelszaken die aan (gevel)renovatie doen, hun etalages mooi maken of sfeerbeelden uithangen.
We werken aan een concept van ambassadeurs voor Eeklo. Daarmee zetten we Eeklo op de kaart op vlak van het culinaire, het winkelen, het toeristische, enz.

Nu het plan is uitgewerkt, herbenoemden we de actie 'De stad implementeert het strategisch-commercieel en detailhandelsplan voor een sterke handelskern' als 'We zetten lokaal winkelen in de kijker'.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

1ste helft 2024: Uitgevoerde acties/activiteiten gelinkt aan de acties in het strategisch commercieel plan:

  • Valentijnsvitrines (Eek-love-songs) (promoten lokaal winkelen); 
  • linken van het citymarketingplan aan de lokale economie (ondernemers trots op Eeklo);
  • herstructurering van de adviesraad naar betere vertegenwoordiging (vertegenwoordigend evenwicht in buurten);
  • verdere aanpak leegstand (aanpak leegstand korte termijn);
  • uitvoeren van het plan van de profploeg (binnen het citymarketingplan);
  • horecavergunning (evenwicht in horeca);
  • promotie My Local Job / Jobsineeklo (promoten lokaal werken).

Plannen tweede helft 2024:

  • Ondernemend Eeklo trakteert: bonnenboekje in Eikenblad en Promeet;
  • Kerstactie / kerstdorp / Warmste Weeklo (in voorbereiding);
  • Theo's 2024 (in voorbereiding).

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2024

MJP 2024 Opbrengst 2024 Kost 2024
Exploitatie
Ontvangsten 10.000,00 0,00 0,00
Uitgaven 29.950,00 0,00 4.338,54
Totaal Exploitatie -19.950,00 0,00 -4.338,54