A-05.04.02 De potentie van samenwerking tussen toerisme en lokale economie/horeca wordt onderzocht
Het gaat om:
- uitbouw van een toeristisch infopunt centraal in de stad;
- overleg met horeca, plaatselijke ondernemers en uitbaters van verblijven voor de opvang van toeristen;
- afstemming met het strategisch-commercieel plan.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
1ste helft 2024:
Februari 2024: de Valentijnsvitrines en Valentijnswandeling: de Valentijnsvitrines van 2023 vielen erg in de smaak bij bezoekers en ondernemers, velen behielden het kunstwerk op hun ramen tot ver voorbij Valentijn. In 2024 dacht artiest Dirk Van Bun een nieuw concept uit voor de vitrines, nl. Eek-love-songs. Liedjesteksten van bekende Nederlandstalige lovesongs werden op de vitrines aangebracht en gebundeld in een playlist die kon worden gedownload. In 2024 namen 25 ondernemers deel.
Er wordt een nieuw voorstel tot samenwerking met Ment TV voorgelegd aan het college, waarmee we de volgende drie doelstellingen willen bereiken:
- Eeklo als winkelstad voor kerstkoopjes en de Eeklose handelaars promoten tijdens de kerstperiode.
- Eeklo als een sterk merk presenteren.
- Een positief verhaal brengen aan de hand van het citymarketingplan en het strategisch-commercieel plan.
Er wordt een bestek uitgeschreven voor het aanstellen van een adviesbureau om een horecabeleidsplan op te stellen.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
MJP 2024 | Opbrengst 2024 | Kost 2024 | ||
Exploitatie | ||||
Uitgaven | 14.000,00 | 0,00 | 1.809,05 | |
Totaal Exploitatie | -14.000,00 | 0,00 | -1.809,05 | |
-14.000,00 | 0,00 | -1.809,05 |