Het doorgaand verkeer weren uit woonwijken en -straten zal gebeuren via o.m. poorteffecten, drempels, standaardprofielen volgens snelheid ...

Vroeger werden de wegen voor niet-gemotoriseerd vervoer (de zogenaamde ‘trage wegen’) te weinig beschermd. Die wegen werden vaak ingenomen voor privédoeleinden en vervielen wanneer ze lange tijd niet gebruikt werden als buurt- of voetweg. De gemeenten hadden te weinig slagkracht om daar iets aan te doen of om een beleid uit te tekenen voor het niet-gemotoriseerd vervoer (of ‘zachte mobiliteit’) op hun grondgebied. Met het nieuwe decreet gemeentewegen komt hier verandering in: de gemeenten krijgen bevoegdheden die hen in staat stellen een veilig, fijnmazig netwerk van gemeentewegen uit te bouwen.
In deze actie is er ook aandacht voor een circulatieplan.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

1ste helft 2024:

  • De Brugsesteenweg is afgesloten van de R43 en is enkel toegankelijk voor de hulpdiensten.
  • In de Sparrebosstraat werden door onthardingen wegversmallingen gerealiseerd. De onthardingen werden aangeplant via het burgerbudgetproject Meemakers9900.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2024

MJP 2024 Opbrengst 2024 Kost 2024
Investering
Uitgaven 1.100,00 0,00 0,00
Totaal Investering -1.100,00 0,00 0,00