Deze plannen zijn te realiseren i.s.m. ICT, interne organisatie en al de klantgerichte diensten. Voor het uitbouwen van de eerste lijn is het nodig om de burgergerichte processen te beschrijven en te optimaliseren. Het verkorten van de doorlooptijd en klantvriendelijke bejegening zijn in die zin heel belangrijk.

Stand van zaken - indicator

G

Stand van zaken

1ste helft 2024: Voor het proces meldingen publieke ruimte zijn nieuwe antwoordmails opgemaakt en in gebruik genomen. Dit gebeurde in samenwerking met de dienst publieke ruimte en de dienst communicatie.

Er is een afspraak gepland om rond half juli 2024 te communiceren naar de interne organisatie. Een melding die een collega zelf maakt, kan via het formulier op de website, maar ook via de servicedesk. Een melding die een burger maakt via de telefoon of via mail wordt door de collega opgemaakt via het formulier op de website. Communicatie verloopt dan rechtstreeks tussen de dienst en de burger.

Het plan is om te evalueren en eventueel bij te sturen in september 2024. Daarna wordt een externe communicatie gedaan om zoveel mogelijk meldingen te ontvangen via de website.

Wat ook bekeken wordt, zijn de meldingen die de gemeenschapswachten oppikken en wat hun rol is in het wegwerken ervan. Dit gebeurt met hun leidinggevende en met het diensthoofd infrastructuur.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2024

MJP 2024 Opbrengst 2024 Kost 2024