Het dienstverleningsconcept binnen onze organisatie wordt herdacht en geïmplementeerd (front-/backoffice). We bouwen de digitale dienstverlening optimaal uit. We zetten in op maximaal toegankelijke loketten (digitaal en fysiek) en optimaliseren onze dienstverlening, met bijzondere aandacht voor toegankelijkheid binnen de uitbouw van de dienstverlening. We besteden ook aandacht aan de opleiding van personeel om dit concept ten volle uit te rollen.
Het klantgeleidingssysteem werkt al in de dienst Burgerzaken. In andere publieksdiensten wordt dit verder uitgerold. 
We blijven ook investeren in fysieke toegankelijkheid.

Stand van zaken - indicator

O

Stand van zaken

1ste helft 2024: Het nieuwe dienstverleningsconcept werd besproken binnen het CBS (in het kader van de heropening en de invulling van het gerenoveerde stadhuis). De selectieprocedure voor aanwerving van een coördinator dienstverlening leverde helaas geen geslaagde laureaat op. De selectie zal opnieuw lopen in het jaar 2025. In tussentijd zal het voorbereidende onderzoek (situatie 'as is' in kaart brengen, FAQ's maken, producten voor de toekomstige eerstelijnsbalie in kaart brengen ...) uitgevoerd worden. Doel is om tegen het najaar alles in kaart te hebben gebracht.

De nieuwe audiovisuele installatie voor de gemeenteraad is aangekocht binnen de overheidsopdracht van de renovatie van het stadhuis.

Status

in uitvoering

Financiële tabel 2024

MJP 2024 Opbrengst 2024 Kost 2024
Exploitatie
Ontvangsten 173,31 0,00 0,00
Uitgaven 53.198,95 0,00 407,88
Totaal Exploitatie -53.025,64 0,00 -407,88
Investering
Uitgaven 125.238,80 0,00 13.819,03
Totaal Investering -125.238,80 0,00 -13.819,03