A-01.01.01 We werken aan onze beeldvorming door sterk uitgebouwde eigen diensten in te zetten als citymarketing
Citymarketing zal ervoor zorgen dat bedrijven, instanties en personen Eeklo leren kennen en zich hier willen vestigen. De sterktes van de stad worden uitgespeeld. De brede dienstverlening komt aan bod en zorgt ervoor dat Eeklo aantrekkelijk is.
Om in te zetten op een beter imago moet Eeklo zijn troeven in de schijnwerpers plaatsen: gebruik van sociale media, de website, inzetten van ambassadeurs, ondersteunen van de communicatiedienst via externe deskundigen, enz. Een citymarketingplan wordt opgemaakt en uitgerold.
Stand van zaken - indicator
Stand van zaken
1ste helft 2024: Eind mei lanceerden we de nieuwe merkessentie, citymarketingvisie en ambassadeurscampagne. Vertrekkend vanuit de kenmerken van Eeklo, haar kernelementen en karakter werd vorm gegeven aan de positionering van de stad. Uit alle participatierondes kwam naar voren dat Eeklo een stad in beweging is én een stad die je beweegt. Wie we zijn, waar we voor staan en voor gaan, hebben we samengevat in een manifest zodat we samen met alle diensten de juiste (communicatie)keuzes maken. Naast citymarketing wordt in de toekomst ook ingezet op citymaking. Op verschillende domeinen worden strategische keuzes gemaakt waaruit concrete acties moeten voortvloeien op vlak van productontwikkeling en promotie.
Status
in uitvoeringFinanciële tabel 2024
MJP 2024 | Opbrengst 2024 | Kost 2024 | ||
Exploitatie | ||||
Uitgaven | 223.318,00 | 0,00 | 91.802,92 | |
Totaal Exploitatie | -223.318,00 | 0,00 | -91.802,92 | |
-223.318,00 | 0,00 | -91.802,92 |